Ook een goede,Daarentegen vraag ik me af hoeveel 'technologisch verwoeste' planeten we gaan aantreffen daarbuiten. Gaande van nucleaire oorlogen, op hol geslagen klimaten, grijze soep, mislukte singulariteiten, weg-evolueren van het intellect, genetisch gemanipuleerde super-micro-organismen, virtualisering van de volledige beschaving, enz... :eusa_whistle: Hoeveel beschavingen zouden er op een gegeven moment ten onder gaan? 1%? 10%? 99,9%?
hangt ook nog af van factoren, sta ik ook pas sinds kort bij stil: Ontwikkeld buitenaards leven ook emoties?
hieronder vallen dus ook hebzucht, gulheid, liefde, haat, aggressie, woede, hebzucht, wraakzucht en dergelijken. daarop is onze aarde gebaseerd.
stel dat over 1000 jaar als de homo sapiens (of hoe we dan ook heten) zichzelf nog niet hebben vernietigd, mischien onstaan er wel hele andere emoties die onze fantasie en logica te boven gaan??
als er buitenaardse beschavingen bestaan zonder enige emoties, zou er dan wel helemaal in harmonie geleefd kunnen worden? soort robot idee krijg je dan.