Het heelal is niet opeens oneindig geworden, het heelal breidt zich nog steeds uit, en wel met de lichtsnelheid. Het heelal is ook niet opeens onstaan, het helaal bestond uit een enorm heet punt met een oneidig grote dichtheid (dus een hele grote massa en/of heel klein volume), toen is deze signulariteit uitgebarst en heeft allemaal materie met een hele hoge snelheid de ruimte in gelanceerd, zo is het heelal onstaan, en nu nog steeds breedt het heelal zich uit.hoe kan er nou in het niets een knal komen waardoor opeens het oneindige ontstaat?
Andere theoriën gaan dat het hele universum is onstaan uit kwantumfluactaties, uit het niets onstaan dan een deeltje en een antideeltje, na zeer korte tijd zullen de deeltjes op elkaar 'botsen' en annihileren ze. (annihilatie is een verschijnsel waarbij twee deeltjes elkaar opheffen) Daarna zal er energie onstaan, bij een positronannihilatie, een van de bekendste annihilaties, zallen er twee fotonen onstaan.
Ik weet echter niet hoeveel jij verder weet over natuurkunde en astrofysica, dus hier laat ik het maaar bij.
Die deeltjes kunnen onder andere onstaan door kwantumfluactaties, voor meer info zie hier boven! :eusa_whistle:Het heelal oneindig,zou best kunnen,maar bedenk dat er wel ruimte nodig voor al die materie in te laten plaatsvinden. Dat is zoals de vraag stellen wat er voor de oerknal was. Was er toen een grote lege ruimte of zoiets en waar komen alle deeltjes vandaan die het heelal nu vormen? Ik denk dat er niet te veel over te discusieren valt. Over zo'n dingen nadenken heeft geen zin. Je zou er alleen gek van worden..Sommige dingen gaan gewoon het menselijk vermogen te boven.
Met vriendelijke groet,
Niek