Ik moet voor school een discussie voeren. Ons onderwerp is: orgaandonatie, 1 van de stellingen is of het legaal zou moeten worden, het klonen van organen. De voor en tegens kunnen wij lastig vinden. Heeft iemand misschien ideeen?
Groetjes Marije
![Gechoqueerd :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Moderator: ArcherBarry
maar ik zeg ook neen: want waar trek je de grens. Als je organen toelaat, gaat men ook snel volledige mensen beginnen te klonen. Ik ben er natuurlijk absoluut tegen het klonen van mensen voor hun organen.
Waarom denk je dat klonen vanaf gedifferentieerd weefsel niet zou gaan?Ik denk niet dat klonen gaat vanaf al gediferentieerd weefsel. Ik denk dat dit enkel kan vanaf stamcellen. Dus embryos slachten... Alhoewel dat dit volgens mij ook niet makkelijk kan zijn.
noortje schreef:maar ik zeg ook neen: want waar trek je de grens. Als je organen toelaat, gaat men ook snel volledige mensen beginnen te klonen. Ik ben er natuurlijk absoluut tegen het klonen van mensen voor hun organen.
En als je die Gekloonde mensen nou niet tot bewustzijn of volwaardige mensen laat uitgroeien, ..............?