De aarde zal ook een keer vol raken of vergaan en dan zullen wij (als ons soort nog bestaat) naar een anders thuis moeten gaan. Wat vinden jullie dan van het idee 'teraforming'?
Dit heeft niks met leven op een andere planeet, ofwel buitenaards leven te maken! Dit heeft te maken met de mens. Terraforming kan best een goed idee zijn, maar voordat wij daar daadwerkelijk gebruik van maken moet er eerst nog veel heel veel onderzoek worden gedaan.
Ik denk ook dat wij op een dag zo inteligent zullen zijn dat we ons zelf gewoon vernietigen, maar zeg nooit nooi, want er is natuurlijk ook nog een kans dat we ons zelf redden door bijvoorbeeld een beter concept dan 'geldeconomie' verzinnen.
De tijd zal het leren...
zelfs het woord dier is al een beperking
Verander het woord dier naar organisme en problem solved! Of doel jij ergens anders op?
Je begrijpt het verkeerd; de diversiteit is niet gebonden aan vorm of grens, niet de vorm van het dier zelf. Zo zullen er op andere planeten misschien helemaal geen lange en sprieterige dieren zijn. Freddie probeerde dus te zeggen dat afhankelijk van de omgeving zo goed als alles mogelijk is.
Duidelijk!
Schattig dat de Drake formule hier geen rekening mee houdt. =)
Moet je al blozen? :eusa_whistle:
Persoonlijk vind ik de drake-formule nutteloos, omdat wij geen idee hebben van de variabelen die in te vullen zijn. Namelijk ze doelen op aantal aard-achtige planeten, hoe kunenn wij nou weten hoeveel er zijn? Als wij nog niet eens de helft van ons heelal hebben afgespeurd!
Als er al bewijs is voor intelligent buitenaards leven, dan is dat dat 'zij' nog geen contact hebben gezocht met ons.
De kans dat zo'n signaal aankomt is al klein, laat staan dat we het kunnen begrijpen. Daarnaast krijgen we dan grappige telefoongesprekken. Alien: Hallo! 3 jaar verder hoort de mens het singaal en zegt hallo terug en zes jaar later krijgt de aliën ons signaal weer aan! Als wij daadwerkelijk buitenaards leven willen vinden kunnen we beter ons eigen zonnestelsel eerst afspeuren, want er zijn best plaatsen in ons zonnestelsel waar leven mogelijk is. Denk aan: Mars, de plaats waar de druk zo groot is dat het ijs vloeibaar is. Of een van de manen van Jupiter (naam?) waar ook ijs gevonden is.
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.