Natuurlijk komt er ooit een wereldregering. De reden dat dit nu niet gebeurt is dat het een hele grote operatie is.
Om de operatie kleiner te maken zullen de verschillen en onderlinge spanningen tussen landen minder moeten worden. Vooralsnog lijkt dat niet te gaan gebeuren.
En die vorm hebben we al. Dat is nu democratie. Een van de meest voor de hand liggende samenwerkingsvormen.
Dat is voor jou en mij een logische vorm maar, ook gezien het niet de enige vorm van regeren is, lang niet voor iedereen! Ik wil je alleen al doen herinneren aan de absolute autoriteiten die het nog her en der op deze wereld voor het zeggen hebben. Daarnaast streven sommige landen nog steeds naar
autarkie en die zullen echt niet met de "rest van de wereld" om de tafel willen.
Datgene wat leeft onder de bevolking (van alle landen) wordt gespiegeld in het Wereldparlement. Wat je dan krijgt is bijvoorbeeld dat vrije meningsuiting iets wordt voor alle mensen in de wereld. Niet slecht, lijkt me zo.
Lijkt mij een nogal naïeve stelling, gezien
censuur in heel veel delen van de wereld (en bij religies) nog lang de wereld niet uit is. Landen als China zullen echt niet snel vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel zetten!
Ook zul je scheiding van kerk en staat over de hele wereld zien.
Daar plaats ik hele grote vraagtekens bij. Alleen al als ik kijk naar de
SGP denk ik dat Kerk en staat voorlopig nog niet over de hele wereld gescheiden zal worden. Daarbij wil ik je doen herinneren dat
Vaticaanstad ook een land is.
Nog een goede ontwikkeling. Dit zal er zijn omdat de meeste mensen het hier over eens zijn.
Er zijn nog heel veel landen waar het grootste gedeelte van het volk streng katholiek is. Bovendien is in Turkije/Irak/e.d. het geloof ook niet van staat gescheiden.
De corruptie en machtsmisbruik die in sommige landen heerst zal dan ook afgelopen zijn. (...) Dat we elkaar de koppen in gaan slaan zal absoluut gebeuren. Maar dan wel op politiek gebied en niet daadwerkelijk.
Oneens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wapenhandel
Per hoofd van de bevolking zijn wij Nederlanders de grootste exporteurs.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlusconi
Italie, staatshoofd Berlusconi is berucht (behalve in Italië zelf) voor al zijn corruptie-schandalen. Toch is Italië wel lid van een overkoepelend orgaan de
EU.
Bovendien kan men corruptie op lokaal niveau nooit uitroeien, immers valsheid in geschriften zal blijven bestaan maar is toch een vorm van corruptie.
Geen geestelijk leiders meer die het volk er onder houden.
Khamenei heeft ontzettend veel macht in Iran, maar is geen president! De Paus heeft nog immer veel invloed op volkeren.
Geen presidenten die hun volk onderdrukken en uitmergelen. Simpelweg omdat het volk het voor het zeggen heeft. Zijn ze het niet met de regering eens, dan wordt er een andere partij gekozen.
Dus jij wil totaal afstappen van het systeem zoals het nu is en landen geen eigen president meer geven? Ofwel er is nog maar 1 land op deze wereld en die heet: "de Wereld" of iets dergelijks?
Natuurlijk is het economische systeem heel iets anders. Kapitalisme is een systeem dat niet heiligmakend is. Maar er zijn weinig andere systemen succesvol gebleken. Kapitalisme lijkt verworden tot een "we hebben niets beters" systeem.
Dat zul je met communisten moeten betwisten, evenals met de Irakezen en de Iraniërs.
Dat we elkaar de koppen in gaan slaan zal absoluut gebeuren. Maar dan wel op politiek gebied en niet daadwerkelijk. dit gebeurt in Nederland ook. Ik zie Balkenende echter nog niet zo snel met een zwaard op weg naar Cohen gaan om hem zijn mening op te dringen.
Terrorisme, bedreiging en moord zijn nog steeds veelgebruikte methoden om iets te proberen te bewerkstelligen in de politiek. Denk aan
Fortuyn. Sommigen beweren dat het diezelfde politici zijn die indirect hebben bijgedragen aan de dood van die man en nog steeds zijn er discussies over.
Dit gaat dan ook niet gebeuren in een wereldparlement.
Juist te meer. Want er zijn immers meer mensen bij gebaat en dus ook meer mensen ontevreden. Het is onmogelijk te stellen dat je iedereen tevreden kunt houden op de manier waarop wij nu leven en dus ook onmogelijk te stellen dat er niet
meer terrorisme zal komen.
Dit wordt in het leven geroepen om alle mensen hier van te laten profiteren.
Uit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Utopie:
In de utopie ontwerpt de bedenker een "ideale staat" of (in het geval van anarchisten die staatloosheid voorstaan) samenleving.
Wat er dan zal gebeuren is wat je nu al in Europa ziet. De armere landen profiteren van de rijkdom van de rijkere landen. Nou, dat is toch best wel eerlijk? Wat kun je er nu aan doen dat je in een niet rijk land wordt geboren?
In Europa zijn nu veel mensen boos op Griekenland. Het is diezelfde corruptie die nu de "rijke" landen doet laten betalen voor een land waar veel te veel de belasting wordt ontdoken. Trouwens waar wordt "wereld belasting" op gebaseerd? Inkomensschaal of rijkdom van een land? Ontzettend ingewikkeld om per persoon wereldwijd te controleren of er wel voldoende betaald wordt, dat zal toch lokaal moeten gebeuren en dan krijgen we alsnog te maken met corruptie.
Wat betreft religie, dit zal hetzelfde gaan als in Nederland. Je mag overal in geloven, maar dit is wel persoonlijk. Precies zoals je met religie moet omgaan.
Dat zeg jij, dat zeg ik, maar weer zijn globaal gezien de meningen hierover verdeeld. Hoe pak je dat aan? Wie heeft gelijk met zijn opvattingen?
Of een alternatieve wereld vinden om ons op te settelen in het geval de aarde bedreigd wordt door een exploderende ster oid. Goed, je verdient er geen geld mee, je stelt "alleen maar" het voortbestaan van de mensheid veilig. Zelf heb je er vrij weinig aan ja.
Gaan we dan iedereen overplaatsen? Geloof me, als een gedeelte van de mensheid of de Nederlandse bevolking naar een andere planeet mag om het leven voort te zetten en om de menselijke ras te laten overleven, dan wil jij niet meer leven. De koningin, balkenende, en de grootste galbak in Nederland mag erheen en jij wordt overgelaten aan je lot. Net als in oorlogstijd kom je er dan achter hoe vuil mensen tegen elkaar kunnen zijn.
Zo zie ik het.
Ik zou willen dat het zo zou kunnen zijn, maar zo zie ik het in ieder geval niet gebeuren! Toch een leuke planeet als uw plannen erdoor komen.
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!