Hoe ik denk over de big bang...
Het is ten eerste een heel verkeerd woord.... Big? hoeft niet! Bang? bang betekend dus dat iets explodeerd, hoeft dus ook niet!
Ik zal mijn kijk even uitleggen.
Er is in iedergeval geen begin en geen eind. Het is een visueze (hoe schrijf je dat toch!!!) cirkel.
Maar we beginnen maar eventjes bij een nieuw begin van de zogenaamde "Big Bang"
Alle 4 dimensies zijn opgeslokt door een zwart gat. (dat betekend dus alles) dit zwarte gat heeft dan in principe niets meer om naar binnen te zuigen... Dus wat er dan gebeurd is is dat dit zwarte gat zichzelf begint op te zuigen. En steeds verder....En steeds verder.... totdat het niet meer verder kan en dat er dan geen positieve waarde van de groote van het zwarte gat is. Het zwarte gat implodeerd. Terwijl dat gebeurd *knalt* dit zwarte gat aan de negatieve kant open want je hebt dan geen ultieme zwaartekracht meer, maar het precies tegenovergestelde! Dus wat er gebeurd is dat alle materie en massa en energie word op relatief precies dezelfde plek terug geschoten. Totdat alle massa weer uit het zwarte gat is en dan begint het hele proces weer van vooraf aan, alleen dan weer precies andersom.
Hier zitten dan wel miljarden jaren overheen (misschien zelfs met een paar nulletjes erachter) maar ik denk dat het zo is gegaan. Het zwarte gat had niets meer om aan te trekken, dus trekt hij zijn eigen naar zich toe.
En dan kom je op een gegeven moment bij een waarde van 0.0.
Maar het zwarte gat wil nog verder en dan kom je bij -0.1 en dan krijg je een implosie. Alle massa en energie word terug geschoten met een enorme kracht(in negatieve waarde) . (want een zwart gat werk als een soort afsluiter van een bom. Als je een bom open en bloot laat afgaan dan is de kracht een stuk minder als dat je em in een stalen koker doet. En bij een zwart gat is die waarde ultiem.)
En dan krijg je die cirkel die zich altijd blijft herhalen.
Wij kunnen dit ook niet merken want als alle massa een steeds hogere dichtheid krijgt, (dus ook de mensen op de planeet aarde) dan staan we op een gegeven moment stil in tijd. Want we bewegen dan niet meer omdat we met alle massa zo'n hoge dichtheid hebben dat moleculen, atomen enz enz enz niet meer kunnen bewegen dus dan staat de energie gewoon stil. De energie is er wel, en die blijft ook wel, maar pas als de implosie is geweest dan komt het weer in beweging.
Als ik het verkeerd zeg moet je het effe melden want ik ben nu ook niet erg helder meer van geest.