Hallo,
Ik ben samen met een vriend van mij een kistradio aan het maken. Altijd wel leuk om een muziekje mee te kunnen nemen.
Nu hebben we alleen even wat hulp nodig met het uitkiezen van de schakelaars. We willen een sleutelschakelaar en een tuimelschakelaar/wipschakelaar/drukschakelaar. De sleutelschakelaar zodat niet iedereen hem aan/uit kan zetten en de andere schakelaar voor als de sleutelhouder niet aanwezig is hij tog uti gezet kan worden.
De voeding zal een loodaccu 12V 7Ah worden. De speakers een setje Boschmann G-5532 en als versterker een TA2024. Verder komt er nog een voltmeter aan om te controleren dat de spanning niet onder de 11,6V komt. Aan de versterker dient ook nog een cinchaansluiting te komen zodat er een iPod op aangesloten kan worden.
Er zijn echter wat termen die ik niet helemaal begrijp:
Isolatieweerstand: min. 100 MΩ/500 V/DC
Contactweerstand: max. 50 mΩ
Schakelvermogen: 125 V~ 3 A, 250 V~ 1,5 A
Doorslagvastheid: 1000 V/AC/60 s
Dit staat bij de volgende sleutelschakelaar: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701169
De loodaccu is gelijkspanning als ik me niet vergis dus moet ik een schakelaar hebben waar DC bijstaat?
Ik hoop dat iemand het een en ander voor me kan verduidelijken. Dus waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een schakelaar?
Mvg,