Ik begrijp niet wat mijn oorzaak is.
Vreemd, dat moet je dan toch eens bij je ouders navragen, die kunnen je waarschijnlijk wel vertellen wat jou oorzaak is geweest
Maar dat heeft dus niet te maken met wat er om mij heen gebeurt.
Volgens mij heeft er dat juist heel veel mee te maken. Want jij oefend voordurend invloed uit op deze omgeving. Ook jij beinvloed de omgeving.
Daar heb ik het dus over;
De omgeving beinvloed jou ook. Voor welke invloeden jij open staat, of welke invloeden je tot je toelaat, mag jij zelf een selectie in maken. Welke invloeden laat jij jezelf in meeslepen, dat kies je zelf.
ik begrijp wat er om mij heen gebeurt en waarom, maar waarom ik dat begrijp, begrijp ik dus niet.
De wereld is groot, daar gebeuren zoveel dingen om je heen die je 'niet' kunt zien. Begrijpt u zelf waarom u atheist bent? Begrijpt u waarom u het 'goede' wil doen? Of wilt u geen moeite doen om 'goed' te zijn?
Begrijpt u ook hoe 'liefde' ontstaat? Begrijpt u waarom u meer kunt 'geven' dan 'nemen' aan de gene waar u verliefd op bent?
Dat durf ik eerlijk te zeggen ja.
Dan moet u een forum starten 'hulp' voor ongelukkige mensen. U zult overspoelt worden door vragen van mensen die raad zoeken. U kunt deze mense geheid helpen met uw wijsheid.
Maar waarom zou er een god zijn?
Omdat het universum gecreerd is voor leven. Iedere 'ster' aan de hemel is leven. De schepper wilde u laten zijn. U hebt vrijheid gekregen omzelf uw leven te scheppen. Godsdienst is 'aarde'. 'aarde' is gods dienst. (bron: Arnold Kox)
U hebt 'zelfs' meer gekregen dan een lichaam. Uw 'ziel' waar u eeuwig van mag genieten. U 'ziel' is de informatie drager.
Waarom zou deze onze levens besturen?
Om een senario te laten ontstaan. U tot keuze te brengen van uw 'richting'. Een mens wordt voordurend op de proef gesteld. Dat heeft u ook vast weleens meegemaakt dat iets 'onverwachts' gebeurd in uw leven. Dat iemand iets 'onverwachts' tegen u zegt. Iets 'vreemd'. U beschouwd dat mogelijk als toeval. Dat is in tegenspraak met de wetenschap waarin alles vast ligt.
Een hobby?
Nee dat is een 'gunst'. Een film is pas echt 'goed' als daar 'liefde' in voorkomt. Een liedje is pas echt 'goed' als daar 'liefde' in voorkomt. Ook zo is het leven pas echt 'goed' als daar 'liefde' in voorkomt
denk het niet.
Wilt u dat niet denken? Wordt u leven dan niet een saaie film? U volgt een 'pad' zonder de reden ervan te begrijpen.
Een roeping?
Zoals u atheistme heeft gekozen door uw ervaring, Heb ik voor de wetenschap van 'God' gekozen door mij ervaring.
Al helemaal niet!
Om zoveel mogelijk 'goed' willen zijn. en proberen te doen.
Machtsmisbruik?
Een liefde is pas echte liefde als deze vrijwillig is.
U kunt een vrouw niet dwingen tot liefde, want dan is het geen 'liefde' meer.
Misschien, en daarom geloof ik niet in goden.
'Goden' of 'Schepper'?
Natuur is geen geloof, omdat het gebaseerd is op feiten en wetenschappelijke vergelijkingen. Dus ik zie dat gewoon als atheïsme.
Zodra u met de wetenschappelijke vergelijkingen begint, dan komt u op een omgekeerde pyramide uit. Oorzaak en gevolg. Hoe eerder de oorzaak des te groter het gevolg. Dan wordt het aan het begin van de pyramide steeds waarschijnlijker dat iets dit in onder controle heeft gehad.
De gedachten van een mens is ook een feit. Je mag van mij je best doen om hier een wetenschappelijke vegelijking voor op te stellen.