Moderator: physicalattraction
Je kunt niet naar licht kijken dat van je af beweegt.Als het licht van ons af beweegt, en wij kijken ernaar...
Bepaalde snelheden overeenkomend worden gevangen terwijl het geheel zich in 1 snelheid bevind.....Uw verklaring graag......Licht is ook opgebouwd uit kleinere delen hoor. Eigenlijk blokjes energie. De laatste blijven gewoon hangen en het licht wordt uit elkaar gereten.
En om dit in stand te houden vermoed ik dat licht zich in 2 stelsels bevind.Met T0 als centrum van een golf die verschillende breedtes hebben en lengtes maar met 1 centrumRevelation schreef:Licht bestaat uit verschillende golflengtes. Dit kun je mooi zien als je wit licht door een spectrum haalt. Je ziet dan dat er verschillende golflengtes in één straal zit.
Volgens mij zitten er in licht verschillende snelheden, die samen één snelheid hebben.
Yep.....Als waneer je met 4 brommers en 4 snelheden elkaar vast houdt en gelijk aankomt met snelheid c maar ook individueel aan komt met snelheid c al is die snelheid eigenlijk niet gelijk aan c Ra.... ra..... hoe kan dat.......Ongeacht de golflengte (of frequentie) van licht, dsteeds zal deze golf zich met c voortplanten in het vacuüm.
Is het wellicht mogelijk dat iets als de lichtsnelheid niet bestond tijdens de eerste seconden van het ontstaan van het universum? Zwaartekracht en dergelijke waren er namelijk ook niet meteen. Het begin van het universum is hierbij dus een proces dat geen regels (en dus ook geen sterke/zwakke kernkracht, geen elektromagnetische kracht, geen zwaartekracht...) kent - pas toen deeltjes en elementen werden gevormd werden er regels opgelegd - maar deze regels werden alleen opgelegd aan de deeltjes zelf! Het universum bleef en is nog steeds een 'entiteit' die niet hoeft te gehoorzamen aan zijn eigen regels.poe poe wat een lange discusie! ik heb alleen de eerste twee pagina's gelezen. Maar goed, volgens big bang theorieeen dijde het universum in de eerste paar miliseconden gigantisch snel uit. Met vele hogere snelheid dan c. Dit is meer een opmerking als een vraag maar hoe kan dat in hemelsnaam! (en, nog veel veel vreemder: hoe kan het dat dat voor zover ik weet nog nooit door iemand is opgemerkt..)
Dat is wel door andere mensen opgemerkt en het antwoord is ook helemaal niet moeilijk: de relativiteitstheorie zegt alleen maar dat, lokaal gemeten, de lichtsnelheid niet overschreden kan worden. De theorie legt echter geen beperkingen op aan de snelheid waarmee de afstand tussen twee punten in de ruimte-tijd van de algemene relativiteitstheorie kan toenemen.poe poe wat een lange discusie! ik heb alleen de eerste twee pagina's gelezen. Maar goed, volgens big bang theorieeen dijde het universum in de eerste paar miliseconden gigantisch snel uit. Met vele hogere snelheid dan c. Dit is meer een opmerking als een vraag maar hoe kan dat in hemelsnaam! (en, nog veel veel vreemder: hoe kan het dat dat voor zover ik weet nog nooit door iemand is opgemerkt..)