Moderators: jkien, Michel Uphoff
Hou even in de gaten dat we per slot van rekening als moderne beschaving op een geologische (laat staan een astronomische) tijdschaal nog helemaal niks meegemaakt hebben, en hoe dan ook bijzonder breekbaar zijn. Ook bijzonder succesvolle soorten als dino's gingen na miljoenen jaren uiteindelijk roemloos ten onder. Dus hoewel het mogelijk wat fatalistisch klinkt: het lijkt me een beetje idioot om plannen te gaan maken voor over een miljard jaar of zo.Maar ja uiteindelijk ....
Never say never. Met huidige technologie, of zelfs met technologie die we nu op ons af zien komen: forget it. Hoe dan ook, de berg energie die daarvoor nodig zal zijn is, technology or no technology, nogal groot. En om tot die conclusie te komen is toepassing van de wet van behoud van energie voldoende.Daar vraag ik niet om ik vraag of het mogelijk
Zullen we nog even 10 miljoen jaar wachten met daar een oordeel over te vellen?en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.
en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.
Eens (met anusthesist). Zie ook hier.anusthesist schreef:Waarop baseer je dit? Bacterien lopen al 4 miljard jaar rond op aarde en zijn op de bodem van de oceaan te vinden tot de top van de hoogste berg.juultjuh99 schreef:
en daarbij is de mens het meest succesvolle wezen die ooit op aarde heeft rondgelopen.