Verliezen we hier het échte probleem niet uit het oog???
Is het probleem Franstalig of Nederlandstalig?
Volgens mij niet, er zijn toch nog meer landen waar meer dan één taal gesproken wordt, Zwitserland (3 talen) , Canada (2 talen) om er maar twee te noemen.
Het probleem is "de faciliteiten gemeenten", en niets anders!
Dus afschaffen die handel. Een gemmente is nederlands- of franstalig maar niet beiden. Dat kan maar voor problemen zorgen. Een boot heeft ook maar één kapitein.
Het ganse BHV verhaal, waardoor de regering gevallen is, hoe is die ontstaan?
Zoals ik het bergepen heb uit een nieuwsuitzending toen we nog een regering hadden en BHV super hot was: omdat franstaligen in nederlandstalige faciliteiten gemeenten perse op franstalige politiekers willen stemmen.
Om dit mogelijk te maken moet BHV op één of andere manier gesplitst worden, vraag mij het fijne van de zaak niet daar ik geen politieker ben
Die splitsing ging er komen tegen de volgende verkiezingen maar de vervroegde verkiezing is er dus niets van in his gekomen.
Wat ik wel weet is dat er meer franstaligen buiten BHV in Vlaanderen wonen en die hebben die "luxe" niet.
Zou de ene franstalige meer waard zijn dan een andere????
De kuststreek zit vol franstaligen daar 60% van de zeemacht uit Walen bestaat maar die hoor je niet klagen.
Enkel die uit faciliteiten gemeenten.
Dus: inderdaad, faciliteiten gemeenten afschaffen.
Een (taal)grens is toch een scheiding tussen twee landen, regio's dus waarom moet er hier en daar een stukje, 't ja hoe gaan we dat noemen, niemand land, noch mossel noch vis land, multitalig land zijn??