Arjant2
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

We naderen het einde van de challenge. Nog een kleine 3 dagen te gaan.

Plek 27 hebben we niet vast kunnen houden helaas, maar de top 30 moet toch zeker gaan lukken.

Momenteel staan we plaats 28 met een kleine voorsprong op nummer 29 en 30.

Ik ga zelf nog 4, misschien 5 WU's afkrijgen denk ik binnen de resterende tijd.

Helaas worden de WU's steeds groter doordat de reeksen veel langer worden. Gevolg is dat ik nu al 2 pc's heb die niet meer op tijd klaar kunnen zijn omdat die WU's bijna 100 uur duren ipv 70...

Ik heb overigens wel depurperewolf gemist deze challenge?
Dar

Ik had ook al zo 1 van 100 uur te pakken.

Maar met wat puzzelen, goede timing wat betreft stoppen van draaiende WU's en starten van nieuwe WU's. Gaat het me lukken om nu nog 8 WU's in te leveren. Moet het wel blijven draaien zoals het nu doet. En ik moet op tijd de gestopte WU's weer vrijgeven.

Dus er stromen nog wel een paar WU's binnen.
Arjant2

kijk dat tikt lekker aan.

Ik ga er zeer waarschijnlijk nog 5 halen, misschien net de 6e, maar die zal op het randje zijn.

Hij haalt het binnen de tijd, maar het is een werkpc dus hij moet wat eerder klaar zijn aangezien ik niet tot 8 uur op kantoor ga zitten wachten om hem in te leveren ](*,)

In ieder geval een les voor de volgende keer om alvast een flinke buffer binnen te halen, dan had ik nu waarschijnlijk niet van die lange gehad.
Arjant2

Nog 1 dag te gaan. Ik haal er nog 4 als het goed is.

Daarmee hoop ik een plaatsje in de top100 te bemachtigen ](*,)
FlorianK

Nog 22,5 uur.

1 taak moet nog 15 uur rekenen, 1 nog 21,5 uur en 2 moeten nog 24,5 uur...

Misschien als ik vannacht een keer slaap en de computer verder voor niks gebruik, kunnen er nog 4 gereed komen.
dus.
Arjant2

dat zou mooi zijn want we zijn de 28e plaats kwijt geraakt en met een flink verschil inmiddels..

Ik hoop dat DAR er ook nog een paar heeft vandaag.

Maar zelfs dan denk ik niet dat we die plek meer terughalen. Maar zou mooi zijn als we dan in ieder geval plek 29 kunnen veiligstellen!

Ik heb er nu nog 3 die over 2 uurtjes klaar zijn en dan zit het er voor mij op.
Arjant2

Zo mijn werk zit er op.

Het is aan jullie nu ](*,)
Dar

Mijn laatste 5 WU's zojuist ingeleverd.

Ik heb nu ook niets meer.
Arjant2

Nou de top30 is toch wel veiliggesteld denk ik.

Als Florian er nog 1 of 2 weet in te leveren dan moet dat lukken!
Arjant2

Plek 30 inmiddels.

Hopelijk haalt Florian nog wat punten binnen op het laatste moment!

@Florian: heb jij ondertussen ook Collatz aanstaan op je GPU??? Of is dat een andere pc?

Anders verbaast het mij niet dat je lang doet over die Prime WU's.
FlorianK

Ik had hem wel tegelijkertijd aanstaan, maar heb hem (eer?)gisteren toch maar uitgezet.

Terwijl er nu nog 30 minuten over zijn van de challenge zijn er nog 2 taken die nog 2 uur 11 moeten. (96,830%)

Die andere 2 waar ik het over had zijn al wel ingeleverd.

<i>De andere taken die bezig waren (primegrid), die sowieso geen kans meer hadden heb ik uitgezet, zodat er nu nog die ene 2 draaien. De processen op 'realtime' gezet, zodat het rekenen hieraan voorrang krijgt op alle andere processen. In Boinc het max. geheugengebruik op 99% gezet en max CPU-tijd op 99,9%. Laten we hopen dat het nog lukt!</i>
dus.
FlorianK

Dat was niet verstandig.... In dit half uur heb ik de computer niet kunnen gebruiken.... Toen ik hem eindelijk weer terug kon schroeven naar prioriteit 'laag' kon de Boinc-client niet meer verbinden, stond de taak na opnieuw opstarten op 97,710% (1 uur 36) en was de challenge overigens over.

We zijn in ieder geval 30ste geworden.
dus.
Arjant2

haha dat was iets te veel van het goede dus voor je pc.

Toch een goede prestatie de 30e plaats!

Ik heb helaas individueel de 100e plaats niet kunnen vasthouden, maar volgende keer ga ik er weer voor, dan heb ik hopelijk vanaf begin af aan de beschikking over meerdere pc's.
Dar

De 30e plek is zeker heel netjes. Daarmee halen we een aardige hoeveelheid punten binnen. En aangezien DutchPowerCows een stuk lager is geeindigd in deze challenge, halen we hun dus in, in het algemene klassement.

En Arjant. Jammer dat je net buiten de top 100 bent geeindigd. Maar toch heel netjes. Ikzelf sta een stuk lager.

Je hebt nog even om je voor te bereiden op de volgende challenge. Deze is op 17 november. En duurt 24 uur.
FlorianK

En aangezien DutchPowerCows een stuk lager is geeindigd in deze challenge, halen we hun dus in, in het algemene klassement.
Hihi, leuk geredeneerd. Maar DPC heeft afgelopen week 15 keer meer punten binnengesleept als ons, en afgelopen gisteren zelfs 51 keer meer punten.

(Of bedoel je met 'algemeen klassement' niet de 'landenstatistieken', zoals die op boincstats staat?)

Edit: oeps, die 51 keer meer is uiteraard hun puntentotaal vergeleken met ons puntentotaal... Ik scheef een beetje keek.

Edit-edit: Hee! Die twee resterende taken van primegrid zijn klaar!
dus.

Terug naar “IT en informatica”