't ja die 10kg is natuurlijk de hamvraag waar ik geen uitspraak zal over doen.
Meten is weten, gissen is missen
De FSR400 heeft volgens de datasheet een diameter van slechts 5mm.
Maar er bestaat ook een FSR402; een FSR406 en een FSR408 met grotere afmetingen, allen slechts tot 10kg.
Check de datasheet eens, ok het is in Duits, maar een tekening is universeel ](*,)
Wanneer je meer dan 10kg nodig hebt, mag je deze sensoren dus vergeten en moet je overstappen op kracht cellen.
Hier (klik) zijn wat voorbeelden van kracht cellen te zien in alle maten en gewichten.
Check eens de prijzen, minstens 15 maal duurder
Daarbij komt nog dat dergelijke krachtcellen niet zomaar uit te lezen zijn.
Meer hierover als je voor dergelijke kracht cel gaat.
Dus waarom niet eerst eens een testje doen met een goedkope sensor tot 10kg en zien hoe ver je geraakt.
Persoonlijk zou ik die sensor niet zomaar op de pedaal kleven omdat een pedaal geen effen oppervlak heeft. Dus sensor via een zachte interface, hout bijvoorbeeld, verbinden met de pedaal. Je zal er ook voor moeten zorgen dat de voet van de fietser enkel via de sensor contact maakt met de pedaal anders zal je een deel van de kracht, uitgeoefend door de fietser, niet meten.
Hier (klik) is een voorbeeld van een multimeter met min/max functie.
Deze meter kan ook 10.000 metingen opslaan en heeft een seriële interface voor een PC. Ik heb de datasheet niet nagelezen maar volgens mij kan je die 10.000 metingen dan inlezen in een PC om het verloop van de drukkracht
tijdens het fietsen te bepalen.