Moderator: Rhiannon
Ik had vandaag een gesprek met iemand over het topic-onderwerp. Nederlanders zijn niet trots op hun land, terwijl de Amerikanen of Canadezen dat wel zijn. Neem die twee laatste genoemde landen, waar men niet hoeft te storen aan straatvuil. De parken, straten zijn veel schooner dan hier in Nederland. Nederlanders maken er een puinhoop van, hondenstront op straat, zwerfvuil en ga zo maar door. Haha, in Rotterdam hadden jaren geleden het "opzomeren". Men trachtte de straten leefbaarder en schooner te krijgen, ja, voor een dag, daarna was het weer een puinhoop. Wat mankeert de Nederlander in deze kwestie?
Hossen bij een schaatswedstrijd.Alexander Hartmans schreef:Juist daarom kan het veel beter. Meer besef van de Nederlandse indentiteit, respect voor onze driekleur, onderzoek naar Nederlandse tradities. En dat brengt mij in feite op het volgende:
Wat zijn eigenlijk onze tradities?
Volksfeesten is inderdaad een traditie. En verder!
The Lion King is Nederlands meest succesvolle voorstelling, die nu al legendarisch is! Het geeft aan dat in cultureel opzicht veel te verwachten is!
The Lion King is Nederlands meest succesvolle voorstelling, die nu al legendarisch is! Het geeft aan dat in cultureel opzicht veel te verwachten is!
Maar dat is toch een typisch voorbeeld van culturele globalisering! Daar is niets Nederlands aan, ook al vinden de voorstellingen in Nederland plaats is de producent Nederlands en in een deel van de cast Nederlander, het is een typisch Amerikaanse productie! Dezelfde voorstelling heeft in diverse andere landen gestaan.
Accoord.Mee eens, maar ik doelde op theaterkennis die ingewijden in Nederland op een hoger nivo wisten te brengen.
De Nederlandse indentiteit is een groeiproces in kennis en creativiteit. Ik kijk niet naar de prijs, want dat is een ecconomisch fenomeen, die nogal onderhevig is aan een mode trent.Accoord.Mee eens, maar ik doelde op theaterkennis die ingewijden in Nederland op een hoger nivo wisten te brengen.
Ik vraag me alleen af of dat een hoger niveau van theaterkennis is.
Meer een kwestie van marketing. Marketing leidt aan de ene kant tot betere kwaliteit in algemene zin en een lagere prijs, maar beperkt de keuzemogelijkheden en de variatie. Ik geef de voorkeur aan de enigszinds oubollige musicals van Annie M.G. Schmidt. Maar die musicals passen meer bij de Nederlandse identiteit van 1960-1980...
Mogelijkheid 1Ik zou best zelf een theaterstuk willen schrijven, doch deze kennis ontbreekt mij momenteel. Gaarne advies!