Ik vind je antwoord toch niet echt overtuigend. Je beweert dat de onderzoeken die Dr. Hertel gedaan heeft pseudo wetenschappelijk zijn.
Hoe kan ik dat weten als leek - gebruiker - moeder?
Is idd niet altijd even gemakkelijk.
Als stelregel kan je aannemen dat als 1000 wetenschapper zaggen dat het A is en 1 zegt dat het B is de kans dat die 1000 wetenschappers ongelijk hebben een stuk kleiner is. Maar er zijn uiteraard in het verleden voorbeelden genoeg waarbij die ene onderzoeker toch gelijk bleek te hebben.
Helaas misbruiken veel bedenkelijke wetenschappers dit laatste: omdat er één wetenschapper is die het tegenovergestelde beweert is het dus waarschijnlijker, want deze wetenschapper zit niet vastgeroest in een verouderd standpunt. Uiteraard is dat de wereld op z'n kop.
Laat ik een ander argument geven: er is voor zover ik weet geen land ter wereld dat de magnetron verboden heeft. Er zijn diverse keuringsdiensten en dergelijke die controleren of het voedsel uit een magnetron voldoet aan de eisen die gesteld worden, in Nederland bijvoorbeeld de VWA (
www.vwa.nl) en dat voldoet gewoon.
En zoals rwwh terecht opmerkt: wetenschap kan niet bewijzen dat iets niet bestaat, dus het bewijs dat magnetrons NIET gevaarlijk zijn is niet te leveren, wel zou je kunnen bewijzen dat magnetrons WEL gevaarlijk zijn, maar dan zal je wel met goede argumenten moeten komen en die zijn er kennelijk niet.
Voor jou blijft dan de keus uit het volgende:
A. Zijn de meeste wetenschappers navelstaarders die elkaar napraten en omgekocht worden door het grootkapitaal om vervelende feiten over hun producten te bagatelliseren?
B. Zijn de meeste wetenschappers integere onderzoekers die hun best doen de feiten van zaken boven te halen.
Ofwel hebben we een rotte appel met een paar eetbare stukjes of hebben we een lekkere appel met een rot plekje.
Als je voor A kiest lijkt het me ook niet nodig te overwegen met roken te stoppen, dat zou dan ook wel eens geheel onschadelijk kunnen zijn.