Hey iedereen,
Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met het maken van waterstof, ik gebruik hiervoor een zogenaamde droge cel. De RVS(316L) platen die ik gebruik heb ik op de volgende manier elektrische aangesloten: +nnnn-nnnn+nnnn-nnnn+nnnn-nnnn+ tussen elke plaat zit een dichting van 2mm dik.
Dit apparaat werkt verbazend goed. Met gedistilleerd water een lepeltje soda geraak ik al aan 1.5L/min. ik heb deze cel met bubbler aangesloten op de luchtinlaat van mijn vrachtwagen maar ik merk nog geen verschil, ik denk dat de productie van knalgas nog moet kunnen opgedreven worden naar 5L/min om resultaat te ervaren.
Vandaag heb ik de cel terug gedemonteerd om de rvs platen te beitsen, men zegt dat dit verschil uitmaakt, ook heb ik NaOH besteld via internet en deze verwacht ik deze week.
Volgens de vele tests die ik al op het internet gezien heb kan ik afleiden dat er ongeveer 150Watt nodig is om 1L HHO te kunnen produceren.
Mijn alternator levert 24V en 55A wat dus ruimschoots voldoende moet zijn: 24Vx55A=1320W, nodig: 5L/minx150W=750W.
Wie kan mij nog wat nuttige tips geven om de cel efficiënter te maken?
Wie kan me op een simpele manier uitleggen hoe ik de energiewaarde van 1L knalgas en/of diesel kan berekenen?