Hallo, we willen een overkapping maken van 8m breed x 3,5 diep. (vanuit de gevel) Nu willen we in het vooraanzicht maar twee draag vlakken dus een overspanning van 8m op twee punten gelegd. Hoe dik moet deze IPE worden en hoe dik zou de de balken moeten worden. ook komt op deze overkapping een lichtstraat van 2,5m x 5m Gewicht schat ik op 600 kg. Zelf dacht ik aan een IPE van 200 en balken van 160, waar de lichtstraat bevestigd word dacht ik aan twee balken tegen elkaar. Heeft iemand hier verstand van? Gr. Frans
Ik meen een jaar geleden ofwel een schets heb gevraagd of mogelijk een antwoord gegeven,maar dat laatste betwijfel ik.
Dus graag een schets als je van mij een antwoord wil hebben;uit de huidige vraagstelling is het lastig om daar iets van te bakken en een handschetsje lijkt me niet lastig (potlood,latje ,papier ,tekenen--->scannen naar een bestand en bij versturen -met je bericht-gebruik maken van "Bladeren" om je bestand te vinden-vaak onder "mijn afbeeldingen"- en Upload aantikken)