Ik heb geen enkele behoefte of reden om de aangehaalde theorieën te ontkennen of te negeren. Sterker nog, ik waardeer en heb groot respect voor wat de knappe koppen weten te bedenken.
Dat ontkennen en negeren doe je wel. Want je stelt dat de snelheid anders dan c is omdat het geen elektromagnetische golf betreft. En daarmee ga je regelrecht in tegen de gevestigde theorie. Dat kan best een vergissing geweest zijn, maar geef dat dan gewoon aan. Daar is de TS veel meer mee geholpen dan met oeverloos gediscussieer over waarom jij je niet verplicht voelt om die theorie te accepteren, bijvoorbeeld met uitspraken als "ik ben het niet met je eens" en "dit is geen goed voorbeeld".
Ik stelde slechts vast, zoals je opmerkte, dat er geen snelheidsmeting heeft plaatsgevonden: afstand / tijdsduur.Je raakt hier de essentie van wetenschap. Een theorie is pas acceptabel als die experimenteel bewezen is.
Je hanteert een foutief beeld. Wetenschap draait om falsificatie, niet om verificatie. Een theorie is acceptabel als die getoetst kan worden, en is bruikbaar voor zover deze in overeenstemming is met de waarnemingen. Een theorie waarbij gravitatiegolven massaloos zijn, en dus met snelheid c bewegen, is in overeenstemming met die waarnemingen en toetsbaar. Indirecte verificatie heeft, zoals eerder al aangegeven, wel degelijk plaatsgevonden. Vandaar, nogmaals: net doen of je ook mag zeggen dat gravitatiegolven een andere voortplantingssnelheid hebben, is bijzonder ongepast.