Kravitz
Artikelen: 0

Ondersteuning .svg afbeeldingen

Op Wikipedia kom je af en toe een afbeelding tegen van het type '.svg'. Wanneer je deze vervolgens op het forum probeert te plaatsen (via het Afbeelding icoon) gebeurt er niks. Blijkbaar worden deze niet ondersteund.

Heeft de forumsoftware hier een oplossing voor of is dit bewust achterwege gelaten?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill
Ger

Re: Ondersteuning .svg afbeeldingen

Als inline doen ze het niet, maar als het goed is als bijlage wel (zie alhier).

Dat komt doordat SVG niet 'zomaar' een afbeelding is, maar een stuk XML-code (waar website ook in gemaakt worden). De software kan dat niet goed verwerken in een bericht.

Open voor de grap maar eens de bijlage, en klik dan met de rechter muisknop erop en kies voor bron weergeven.
Bijlagen

[De extensie svg is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kravitz

Als inline doen ze het niet, maar als het goed is als bijlage wel (zie alhier).
Als bijlage doen ze het inderdaad prima, en een linkje naar de betreffende afbeelding werkt natuurlijk ook.

Ik dacht echter dat het om een bugje ging, vandaar dit topic.

Ger schreef:Dat komt doordat SVG niet 'zomaar' een afbeelding is (...)

Open voor de grap maar eens de bijlage, en klik dan met de rechter muisknop erop en kies voor bron weergeven.
Ik ken niets van PHP, maar het ziet er iig. bijzonder ingewikkeld uit ;)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill
jhnbk

Ik heb vroeger al wel eens gekeken naar de mogelijkheden om svg om te zetten naar afbeeldingen als preview maar zulk een implementatie kan een gevaarlijke veligheidsprobleem opleveren.

Een ander probleem is dat niet elke browser standaard svg weergeeft dus kunnen we niet zomaar svg in een iframe zetten bijvoorbeeld.

Ikzelf zet mijn svg afbeeldingen altijd om naar png met hoge compressie. Dat geeft mij altijd bestanden kleiner dan 100kB en zelfs vaak kleiner dan 20kB.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”