Het is inderdaad niet de bedoeling dat wij alles voor je uit gaan rekenen, daar zou je zelf niets mee opschieten.Overigens stel ik het op prijs dat bessie de hoogte van het zwaartepunt uit wil rekenen, maar ik zou het liever zelf doen. Vind het toch belangrijk dat ik het begrijp en naar mijn idee begrijp ik het nu ook om het zwaartepunt redelijk nauwkeurig uit te rekenen.
wat betreft de inzakking, als je de auto in de lengte op de helling zet (bijv. voorwielen boven) zal het wel meevallen. als je een beetje met de remmen speelt kan je de vering ook blokkeren, als je bijvoorbeeld achteruit rijdt en je trekt hem op de handrem en je drukt daarna gelijk het rempedaal in heb je kans dat de achtervering niet inzakt. maar dat verschilt per auto.
bovendien als hij in de lengte staat is de invloed van het inzakken ook niet zo groot, omdat de wielen dan verder bij het zwaartepunt vandaan staan.
Het idee van bessie is ook niet slecht,om het zwaartepunt van de wielen apart te berekenen. maar het ligt eraan wat je met het zwaartepunt wilt gaan doen, of je er nog mee wilt rekenen of zoiets. aan het begin geef je namelijk aan dat het om het statisch zwaartepunt gaat.