Yoste
Artikelen: 0

Re: Boinc of f@h

Wel, dat is (naar ik meen) jammer genoeg niet mogelijk met dit programma. Om van een visualisatie te kunnen genieten kun je proberen om bvb. de gpu-client handmatig te installeren en configureren. Voor meer info: link

Ik weet echter niet of het mogelijk is om de viewer te gebruiken met een ATI-kaart, maar je kan het proberen.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
SanderR

Mijn videokaart wordt niet ondersteunt en ik heb teveel problemen met het programma. Bedankt nog voor de installer, maar die lostte het probleem niet op voor me. The FAQ heeft me niet echt geholpen, dus ik ga overstappen op BOINC.

;)
JonazzDJ

Puur uit nieuwsgierigheid, welk(e) programma('s) ga je via BOINC draaien?
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
SanderR

Ik had snel een project uitgekozen om het te testen...

maar mijn cores worden 85 a 95 graden, dat leek me toch iets te riskant.

dus mijn conclussie is dat ik het vouwen en boincen maar aan andere mensen overlaat .

en ik kreeg het niet voor elkaar om een core minder te laten gebruiken, ik heb alleen gevonden hoe ik minder cores laat werken. Maarja, als ik de helft van de cores laat werken en die zijn dan +85graden, daar wordt ik ook niet echt vrolijk van..
JonazzDJ

Je kan nog altijd de Unicore versie van F@H installeren. Minimale moeite en slechts 1 core wordt gebruikt en je kan kiezen hoe zwaar deze wordt belast.

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Yoste

Ik vermoed dat er bij BOINC ook wel ergens een mogelijkheid is om in te stellen hoeveel 'core' hij mag gebruiken. Jammer dat je ermee stopt, maar het is beter zo dan je pc ermee af te branden natuurlijk ;)

Wel wens ik nog even te melden dat mijn Core i7 920 (eerste editie nog) al enkele maanden steeds, 24/7, vouwt op 7 cores. De cpu komt rond de 60°, elke core haalt constant zo'n 80° of een tikkie meer.

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
Arjant2

dat laatste snap ik niet?

de afzonderlijke cores zijn 80 graden maar de cpu als zijn geheel maar 60?
Jan van de Velde
Moderator

en ik kreeg het niet voor elkaar om een core minder te laten gebruiken, ik heb alleen gevonden hoe ik minder cores laat werken. Maarja, als ik de helft van de cores laat werken en die zijn dan +85graden, daar wordt ik ook niet echt vrolijk van..
Je kan nog altijd de Unicore versie van F@H installeren. Minimale moeite en slechts 1 core wordt gebruikt en je kan kiezen hoe zwaar deze wordt belast.
precies: ik heb een doodsimpele onopgesmukte dualcore PC. Vroeger liet ik daar één FAH op draaien. Nauwelijks omkijken naar, maximaal wordt de helft van je totale capaciteit (van zo'n dualcore) benut, en automatisch netjes verdeeld over de twee cores. Een half jaar geleden zette ik ook FAH op de tweede core. Beide eiwitten op 100% en ik vond mijn temperaturen toch wat hoogjes gaan. Nu staat elk op 90% ingesteld, en mijn temperaturen zijn wel wat hoger dan vroeger, maar op deze manier nog héél ruim onder wat ik als warmpjes laat staan heet zou beschouwen.

Ik heb de ballen verstand van computers. Ik vouw zo al vijf jaar zonder enig (temperatuur)probleem. Toegegeven, de 50 000 punten die ik zo per jaar vouw draait Yoste met zijn superdeluxe grafische kaarten in twee dagen bij elkaar. So what?

Desnoods bekijk ik het zo: mijn CPU doet dingen voor F@H waarvoor Yoste's GPU's te dom zijn ;) En ik vouw toch lekker mee.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
DePurpereWolf

Wil ik toch even toevoegen dat men toch half-jaarlijks de pc goed schoon moet maken van binnen. Het liefst met een lucht blazer en dat als je je pc niet zelf hebt samengesteld, dus een complete pc hebt gekocht bij de mediamarkt of de aldi, het opwaarderen van je CPU koeler een erg goed idee is. Hij zal minder lawaai maken, koeler zijn en de CPU zal dus langer meegaan.

Twee kleine dingetjes die niet veel kosten.

Mijn pc draait nu 5 jaar en staat erg vaak aan. Ik heb na 2 jaar een nieuwe koeler er op gezet en hij is nog steeds muisstil, dat niet alleen, omdat de ventilator niet snel draait komt er ook niet zoveel stof in de doos.
SanderR

k heb een laptop. ik heb wel zelf de specs samengesteld op XXODD (bestaat niet meer, helaas :S ) . Ik ga wel eens met de stofzuiger over de vent-gaten en dergelijke. Maar moet ik de kap van mijn laptop eens in de zoveel tijd erafhalen om te kijken naar stof?

bij mijn pc deed ik dat zowiezo, maar die had enorme ventilatoren in de kast zitten, waardoor gigantisch veel stof naar binnen kon als hij uit stond, maar met een laptop lijkt me dat toch niet kunnen? ik bedoel de vent-gaten zitten aan de onderkant... hmm, iemand?
Jan van de Velde
Moderator

Bij mijn weten zijn laptops altijd voorzien van chips die 20-30°C meer afkunnen dan de versies die in een desktop gestoken worden, juist omdat de beschikbare (batterij)energie voor ventilatoren beperkt is. Misschien maak je je dus ook wel druk om niks, in die zin dat je helemaal geen ventilatie- of vervuilingsprobleem hebt.

Ik denk dat je dit heel koeltjes moet bekijken.

1) wat zijn de (temperatuurs)specificaties van je chip

2) na een schoonmaak (blazen met luchtflesje), wat worden de temperaturen bij idle - 50 % - 100 % capaciteit, en hoe vergelijkt dat met de gevonden specificaties?

3) wat kan ik me dus probleemloos permitteren, zó dat ik permanent op dat niveau kan draaien?

Daarna is het een kwestie van af en toe je temperaturen te monitoren, en als die naar zekere grenzen gaan de blaasfles er weer langs te halen. En je verder geen zorgen te maken. ;)
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
SanderR

hey Jan bedankt voor je antwoord,

ik heb nog het nog even opgezocht, de max temperatuur is 100C, dus niet veel hoger als op een desktop lijkt me.

maar ik heb besloten om er vanaf te zien. ik heb er geen zin meer in ;) .
Jan van de Velde
Moderator

de max temperatuur is 100C, dus niet veel hoger als op een desktop lijkt me.
Dat is 25-30°C hoger dan de standaard-desktopchip, dus toch een laptopchip. 80°C is dan een absoluut veilige temperatuur voor dat ding, 95°C is geen fijn gevoel.

Kwestie van gewoon systray draaien en FAH zo instellen dat hij niet meer dan 80-90% van de capaciteit benut. In de afbeelding van mijn taakbeheer kun je zien dat elk van mijn cores zo 46% van de totale capaciteit benut. (op 92% staat ingesteld). Ook maar puur voor de zekerheid. Beiden op 100% vond ik ook wat onveilig warm worden na verloop van tijd, slechts een graadje of 10 onder de max voor mijn chip in propere toestand van het koelblok).

Maar wat je ook doet, alle respect hoor.

Terug naar “IT en informatica”