Als je wat meer achtergrondinformatie kunt plaatsen over de 24-uurs klok en het bioritme, ben ik daarin zeer geïnteresseerd, Dido. Zeker gezien mijn beroep waarin ik regelmatig de hele wereld over reis en dientengevolge te maken krijg met (grote) tijdverschillen, zie ik veel collega's die wel last van het tijdverschil hebben, maar ook collega's (waaronder ikzelf) die er totaal geen last van hebben en direct de tijd van de bestemming kunnen volgen. Ik moet wel zeggen dat ik oostwaarts soms wel wat hinder ondervind, maar westwaarts in het geheel niet. Als ik aankom in bijv. New York of Los Angeles, ga ik gewoon door tot het daar "bedtijd" is en ben dan de volgende morgen weliswaar wat vroeger wakker, maar toch voel ik me dan kiplekker.Dido schreef:Als ik in de eerstkomende dagen nog wat tijd vind, wil ik wel even zoeken naar wat achtergrondinfo hierover. Al zijn er hier al meer berichtjes verschenen over een gestoord bioritme, dacht ik, en de gevolgen ervan.
.....
- ik ben ervan overtuigd dat het switchen van de tijden 'behoorlijke' nadelen kan hebben bij mensen die bepaalde aandoeningen hebben, maar dat het 'gezonde' bevolking het maar weinig voelt.
Welke aandoeningen zouden beïnvloed kunnen worden door de verandering van het uur?