Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
leergierig
Artikelen: 0

Oefening ontcijferen boodschap?

Is dit een oefening die gepresenteerd werd door Mr. Lambros of is dit echt? I kan het niet uitmaken.

Document 1

Document 2

Document 3

"The unexplained frequency variations indicate that the signal is

carrying intelligence"
"Nothing is what you think it is"
Echelon

Re: Oefening ontcijferen boodschap?

Alles wat ooit beweerd is, beweerd wordt en beweerd zal worden over buitenaardse boodschappen weiger ik aan te nemen. Een beetje sceptisch zijn. ;)
leergierig

Alles wat ooit beweerd is, beweerd wordt en beweerd zal worden over buitenaardse boodschappen weiger ik aan te nemen. Een beetje sceptisch zijn. ;)

Is dat sarcasme? Want ik volg niet.
Echelon

Is dat sarcasme? Want ik volg niet.

Nee, hoor. Ik geloof er gewoon niet in. Dit is ook duidelijk fake, aangezien het van 2004 stamt en er nog altijd niets bewezen is van buitenaards leven?
leergierig

Nee, hoor. Ik geloof er gewoon niet in. Dit is ook duidelijk fake, aangezien het van 2004 stamt en er nog altijd niets bewezen is van buitenaards leven?

In welke maten is dit dan gefaked? Je weet toch wat NSA.gov betekend? Waarom zou het gearchiveerd worden als het een mop is? Waarom zouden de genoemde in het document niets zeggen als het fake is? Veel vragen die je niet beantwoord, als het gefaked is moet je een reeël scenario geven.
Echelon

In welke maten is dit dan gefaked? Je weet toch wat NSA.gov betekend? Waarom zou het gearchiveerd worden als het een mop is? Waarom zouden de genoemde in het document niets zeggen als het fake is? Veel vragen die je niet beantwoord, als het gefaked is moet je een reëel scenario geven.

Sorry, ik weet inderdaad niets over de achtergrond van deze documenten, maar dat is volgens mij ook niet nodig. Ik zeg niet dat het een mop is, maar ik ben er zeker van dat dit gewoon niet echt van buitenaards leven is. Misschien was het gebruik van het woord 'fake' daarbij niet juist, dat lijkt alsof ik bedoel dat het ''self made'' is, maar daarover kan ik zelf geen uitspraken doen. Ik kan je wel zeggen dat als het zeker was dat dit van buitenaards leven kwam het dan al overal bekend was. Geloof je het zelf echt?
Bart

Heren, de discussie graag wetenschappelijk houden!
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
317070

leergierig schreef:Is dit een oefening die gepresenteerd werd door Mr. Lambros of is dit echt? I kan het niet uitmaken.

Document 1

Document 2

Document 3

"The unexplained frequency variations indicate that the signal is

carrying intelligence"
Die eerste 2 zijn toch duidelijk een oefening,
Document 2 schreef:Mr. Lambros D. Callimahos discussed certain aspects of extraterrestrial

intelligence and included seueral messages to test the reader's ingenuity
en die derde gaat over het signaal dat de spoetnik uitzendde. Die zond een periodiek bliebje uit, maar de Amerikanen dachten blijkbaar dat ze gebruikt werd om ook informatie door te seinen, verstopt in de bliebjes (koude oorlog weetjewel).
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”