Je hebt een moment aangegeven van 892 * 2.2 Nm.
Je kunt dat opvangen door 2 tegenkoppels te vormen van 446 * 2.2 Nm door de twee hor grondkokers ook 2.2 m lang te maken en aan de einden te verankeren aan de vloer;elk einde moet 44.6 kg opvangen,niet zoveel dus.
De grondkokers moeten dat moment overdragen op de ankerbouten dus kun je de W. van de koker -lijkt me het makkelijkst en meest geschikt-berekenen.
Je zult op het berekend moment wel een veiligheidsfactor moeten invoeren vanwegen de beweging in de stelling ( ik meen dat in de werktuigbouw een factor 3 - 4 (gem 3.5)wordt gebruikt.
Globaal komt de berekening dan neer op W= 3.5M/
\(\sigma\)
180 N/mm
2.
De verticale staven zijn twee staanders gelast aan de grondligger en kun je berekenen uitkraging ondersteund door twee schuine kokers.De bovenste hor. vastgelaste ronde (!!) ligger te berekenen met een bewegende puntlast.
Heel theor. alles via bijv. Crossberek. van Hardy Cross.
Technologen op het forum kunnen je op basis van het gemelde vast verder helpen.
Een suggestie om een tegenwicht op de bodem te maken vergt nogal veel materiaal als dit moet worden gevonden in de stelling zelf;verankeren lijkt me het eenvoudigste.Vier schuine tuien aanbrengen aan de bovenzijde is ook een veel gebruikte methode