rushroom
Artikelen: 0

Grote plaat magnetisch maken

Hallo ,

Ik ben ivm mijn chiro op zoek naar iemand die me een antwoord kan geven.

We hebben zo een magneet hangen op de chiro waar je je kroonkurken naartoe kan gooien.

Nu namelijk zouden wij een veel grotere willen . Is er een mogelijkheid om een plaat magnetisch te maken , permanent dan wel? Heb gehoord met 3000 ampere ofzo, nu wij hebben daar geen mogelijkheden voor.

Weet er iemand waar ik ( liefst zo goedkoop mogelijk , want echt veel budget hebben we daar niet voor )

grotere platen magneten kan kopen?

Of een selfmade oplossing , een aantal magneten verspreiden over een plaat en die ophangen ,

nu het moet sterk genoeg zijn om de kroonkurken dus op te vangen en vast te houden ..

Of waarin zitten er sterke magneten die we kunnen recuperen buiten luidsprekers?

( die zijn allemaal niet sterk genoeg ... Of toch niet van degenen die wij kunnen vinden hebben .. )

Mvg,
317070

Re: Grote plaat magnetisch maken

Nu namelijk zouden wij een veel grotere willen . Is er een mogelijkheid om een plaat magnetisch te maken , permanent dan wel? Heb gehoord met 3000 ampere ofzo, nu wij hebben daar geen mogelijkheden voor.
Tenzij door hem zelf te gieten is dat praktisch bijna onmogelijk.
rushroom schreef:Of een selfmade oplossing , een aantal magneten verspreiden over een plaat en die ophangen ,

nu het moet sterk genoeg zijn om de kroonkurken dus op te vangen en vast te houden ..

Of waarin zitten er sterke magneten die we kunnen recuperen buiten luidsprekers?

( die zijn allemaal niet sterk genoeg ... Of toch niet van degenen die wij kunnen vinden hebben .. )
Euhm, koelkastmagneten, elektrische DC-motoren hebben ook vaak magneten, niet alleen speakers, maar ook microfonen, generatoren hebben er dikwijls ook, ...

Maar erg veel ga je er zo niet vinden, denk ik...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
jkien
Moderator

Je kunt op eBay.co.uk zoeken naar strong magnetic tape.
Kalkoen

Ik denk dan aan zo van die magneten voor op de koelkast te kleven, zo van die platte van ca. 1 mm dik, precies stikkers. Ik heb ies rondgezocht, en blijkbaar is dat voor kantoortoepassingen beschikbaar in vellen. Als ge zo een paar koopt en ze omgekeerd aan het bord plakt?

Kweet niet of dat toegelaten is om te linken naar een commerciale site om iets te kopen, ma kwil maar aangeven wa ik bedoel: http://www.presentatieborden.nl/contents/nl/d185.html

Terug naar “Praktische en overige technische wetenschappen”