Hmm, kan er dan misschien iemand controleren of het wel toegelaten is om een WSF-team samen te stellen? Of anders gaan we een SVN-repository moeten gebruiken die niet vrij toegankelijk is, zoals XP-Dev.comIk ben anders wel voorstander van SVN via http://code.google.com
Dat is dus al meteen geen probleem.Question: Can we make teams?
Answer: Yes, but say so in the "bio" field when you create the team's account.
Ja, iedere keer als je een stuk van je code (goed) werkende krijgt, probeer je die te committen. Op dat moment gaat SVN de stukken code samenvoegen met de code die online stond. Als de versie online al verandert is, ga je eerst je code moeten updaten (SVN voegt vrij intelligent de verschillende versies samen) vooraleer weer te kunnen committen. Op die manier is er steeds slechts 1 versie, waar je met verschillende mensen tegelijk aan kunt werken.Houden we het dan op google code? En meteen een domme vraag (ik heb geen ervaring in werken in team aan een stuk code): waar compilet men de code? Met andere woorden, de code is wel shared, maar moet je steeds de bestanden weer downloaden om ze dan lokaal uit te voeren?
1) als jij iets savet om te kunnen compilen, en het compilet niet, dan gaat hij bij mij meteen updaten, ook al vraag ik daar niet naar. Als ik dan ook bezig was, dan maken we steeds elkaars versie kapot. Met dropbox kun je onmogelijk tegelijk werken. Bij SVN commit je slechts wanneer hij werkt en het af is.Dan werk je steeds lokaal. En iedereen blijft gesynct?
Ik ga pas dingen beginnen doen, na mijn laatste examen, vrijdag.In physics I trust schreef:
- Wie zet de svn op?
- Wie doet er mee?
- Praktische afspraken?
Allright: 1e voorstelIk veronderstel dat er eerst zal gebrainstormd worden over de grote lijn van onze strategie, en dat die nadien zullen verfijnen via de svn.
Dus machine learning? Het enige probleem dat ik zie, is dat je bij 100 mieren 9^100 mogelijke zetten moet evalueren. Tenzij je alle mieren afzonderlijk laat denken, en dan heb je er nog maar 9x100, maar het lijkt me niet dat je zo strategie kunt implementeren of leren. Je moet in ieder geval wel zwaar in de boom snoeien, doordat je N mieren tegelijk moet verplaatsen. (i.t.t. bijvoorbeeld schaken), hoe zou je dat dan doen?Ik denk dat dit spel wel te realiseren is met een evaluatie functie die de winstkans geeft voor een welbepaalde positie. Deze functie zou met een soort van self-play en gewichten kunnen opgevat worden. (Ik zou geen NN gebruiken maar strategieën inbouwen en deze koppelen met gewichten.)
Ik denk niet dat je hiermee een uitspreidende wolk met dikke randen krijgt Je krijgt waarschijnlijk wel een dikke structuur, maar of die nu een ring is, een acht, een kruis of iets anders kun je niet weten. Je kunt zelfs niet garanderen dat het 1 structuur blijft.venra schreef:Nu dacht ik, om dit eenvoudig te implementeren doen we het volgende voor elke mier:
1: Tellen hoeveel miertjes van je eigen soort in een bepaalde radius zitten
2: Eigen miertjes ten noorden, oosten, zuiden, westen (elk apart) van elke mier tellen. Stap 1 en 2 kunnen natuurlijk in keer gebeuren.
3: Als er minder miertjes dan het optimale in de radius zitten, dan gaat de mier naar de kant (NOZW) waar meest miertjes zitten, dus richting de kolonie toe. Anderzijds als er meer dan het optimale binnen de radius zitten gaat de mier naar de kant (NOZW) waar minst miertjes zitten, dus uitspreiden.
Op deze manier krijg je automatisch een zichzelf uitspreidende wolk met verstevigde randen, met zeer weinig rekenkracht.
- De dikke randen krijg je zeker, want een mier aan de rand heeft de neiging om weer naar binnen te gaan, tot de dichtheid binnenin groot genoeg is.Ik denk niet dat je hiermee een uitspreidende wolk met dikke randen krijgt Je krijgt waarschijnlijk wel een dikke structuur, maar of die nu een ring is, een acht, een kruis of iets anders kun je niet weten. Je kunt zelfs niet garanderen dat het 1 structuur blijft.