Deze plek is gevoelig voor neurale oscillaties van 40 Hz, dezelfde frequentie die het quantumvacuüm toont, de laatste transcendente realiteit binnen de fysica, waaruit ons bewustzijn is geboren
Kan ik hieruit concluderen dan de aanwezigheid of afwezigheid van deze plek het verschil geeft tussen; wel of niet met een bewustzijn levend? En de grote van de plek, of de invloed ervan zou dat een soort gradueel bewustzijn aan kunnen tonen bij bv dieren?
En eigenlijk gaat het verder dan dat, want bewustzijn heeft geen irrationele, onbegrijpbare sensaties nodig. Maar de ratio en irrationele sensaties gaan niet altijd lekker samen. We bedenken er wel een god of meerder goden mee, en -hoe dan ook -religie is hedentendage nog steeds enorm belangrijk.
En als je dan bedenkt dat je met ook altijd aanwezige rationele gedachtes misschien het bestaan van God niet kunt (ont)kennen, of slechts inziet dat je niet alles kunt weten, toch blijft men massaal in een God geloven die 6000 jaar terug de wereld schiep of wat dan ook.
Dat deeltje met de 40 Hrz sensor in onze hersenen heeft dus wel grote gevolgen voor de rede en voor de mensheid.
Ik vraag me dus af; is er een reden waarom de mens die plek(ken) met die funktie heeft?
Is het een soort brainboobytrap voor de rede?
Zodat je door een irrationele sensatie zó van slag raakt, dat je je verstand letterlijk kan verliezen door fanaat religieus te worden., om de verslaving aan die sensatie voort te zetten oid....
Uiteindelijk komt dat de mens toch niet ten goede vlg het humanistisch gedachtengoed, maar wél vlg religieus gedachtengoed.
Een:"Het heeft zo moeten zijn; God zit in de (/het irrationele, sensitieve deel van de hersenen van de) mens......Amen"-idee. En blijkbaar is er iets wat er voor zorgt dat de hersenen ..ineens..die sensatie krijgen. Of wekken we dat zelf op en zo ja, hoe (en dan bedoel ik zonder medicatie)? Headbangen?
Het verklaart wel dat de mens veelal ritualen (en dus ook symbolen inderdaad) heeft, waarbij men geheel in trance raakt., maar er zijn ook mensen die dat gevoel krijgen op een gewone doorsnee dag, die ineens 'het licht zien', een enorm gevoel krijgen van..etc, etc.
Dus bestaat God als het ware, hij 'zendt uit' met 40 Hrz!....zendelingen..
Groeten, Ose