Dag iedereen.
Ik ben bezig met het ontwerp van een mobiele wagen met transportbanen. Die wagen wordt voorzien van een draagstructuur en steunt op haar beurt op 2 nylon wieltjes die mooi achter elkaar staan uitgelijnd. op de schets kan je in het blauw de transportbanen zien. De draagstructuur die dwars door de banen gaat is in het rood getekend. Op de tweede foto is enkel de draagstructuur te zien. Ik gebruik rechthoekige buisprofielen die met elkaar zijn vastgeklemd dmv bouten.
Nu ligt mijn sterkteleer wel al een beetje ver weg en weet ik niet goed hoe ik hieraan moet beginnen. Ik ken bij benadering het gewicht van de verschillende transportbanen en de preciese afstanden. Ik veronderstel dat er buiging , trek, druk en afschuiving optreed dus een hele boterham. Nu is het niet mijn bedoeling om elke belasting in detail uit te rekenen maar wil wel weten of mijn constructie sterk genoeg is ( zoals profiel, bouten,..) De groene structuur is een u profiel waar de wieltjes in lopen (zie de 2 kruisjes)
Mag ik dit beschouwen als een vakwerk? moet ik elk klemmingspunt apart beschouwen? aangezien de structuur symmetrisch is denk ik dat ik hier ook mee tijd kan winnen.
Weet er iemand raad op een zaterdagnamiddag?