Het best haalbare is volgens mij dat de bestaande politieke partijen zich zo goed mogelijk wetenschappelijk informeren,
En hier zit het cruciale punt.
Een nieuwe partij wordt voorgesteld die tot een soort ideale wereld zou leiden, omdat zaken gebaseerd zijn op "Wetenschappelijk onderzoek" (toegegeven: klinkt chic).
Dit betekent dus een toegevoegde waarde t.o.v. van het huidige oppervlakkig gedoe.
Nergens uit dit topic blijkt waar de huidige partijen hier tekort zouden in schieten.
En in zover wetenschappelijke gegevens al te eenzijdig zouden bekeken worden of geïnterpreteerd (wat al zou inhouden dat de wetenschappelijke diensten, gebruikte studies, enz ondermaats zouden zijn), zijn het de verschillende partijen die vanuit hun respectievelijke invalshoeken deze zelfde wetenschappelijke gegevens zullen belichten.
Hier zit dus reeds een controle in op de validiteit en gebruik van gegevens.
Verder gebeurt wetenschappelijk onderzoek best in NEUTRALE omgevingen (universiteiten, onderzoeksinstituten, enz.) en zijn de eigen wetenschappelijke diensten speciaal in het leven geroepen om dergelijke gegevens te bestuderen en eventueel onder eigen beheer of extern in opdracht dergelijke studies te doen.
http://aps.vlaanderen.be/
http://www.google.com/search?q=studiediens...-8&oe=utf-8
Voor mij is deze topic gebaseerd op een niet kennen van de werking van politiek, het VERONDERSTELLEN van een behoefte, en een tekort of falen suggererend dat op geen enkele manier ernstig onderbouwd wordt.
Een "Wetenschappelijke Partij" als politieke partij klinkt chic, maar is een contradictie met zichzelf.
En het suggereert iets in hoofde en ten nadele van, zelfs neerbuigend naar andere partijen waar ik nog steeds een ernstige motivatie wil voor zien.
Wij gaan het allemaal wetenschappelijker doen, zijn voor mij nu hoofdzakelijk holle woorden.
En iemand die graag Wetenschappelijk onderzoek doet, gaat naar instellingen die zich bezig houden met onderzoek.
De politiek zal hier dankbaar gebruik van maken.