Anonymous
Artikelen: 0

brussel-halle-vilvoorde

De nederlanders weten over dit onderwerp allicht niet veel vanaf (diegene die het wel weten, des te beter). Dus ik vraag aan de vlamingen, wat vinden jullie van de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde?

Er is beslist om de kieskring niet te splitsen. Hadden ze dit beter wel gedaan?

En nu gaan ze proberen de rand rond Brussel te "vervlaamsen" door middel van onderwijs en het straatbeeld. Heeft dit één enkel effect? Of zouden ze deze dorpjes al beter Waals grondgebied verklaren?
Knownothing

Re: brussel-halle-vilvoorde

Ons hoogste gerechtshof heeft beslist dat de huidige situatie ongrondwettelijk is. Dus ofwel moeten ze de grondwet veranderen ofwel splitsen. Splitsen lijkt mij best en zonder veel gezever errond.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
StevenNr1

Inderdaad.

Ik zou voorstellen dat ze het toch gewoon terug op de agenda brengen in de commissie binnenlandse zaken (wat De Crem ook alvast van plan was in de 7de Dag) en gewoon het wetsvoorstel tot splitsing stemmen. Het zal dan goedgekeurd worden (als alle Vlaamse partijen zich aan de afspraak houden.) En dan afwachten of de Franstalige politiekers de alarmbelprocedure inroepen of niet, zoja, dan is het hun schuld dat de regering valt :shock:
Gray

en zoals we het in Belgie gewoon zijn zal er juist niets gebeuren, en word het probleem opgeschoven naar 2007. en dan nog zal er geen splitsing zijn, ahnee want de verfransing blijft doorgaan dus nog sterkere kaarten voor Wallonie.

De grondwet heeft in belgie weinig belang blijkbaar...

Terug naar “Rechtswetenschappen”