Deze functie geeft me nog wel een klein probleempje, namelijk dat ik deze functie na het uitvoeren van het eerdere script telkens opnieuw moet laden in het figuur. Als iemand een manier weet om automatisch na het uitvoeren van het vorige script automatisch deze functie op het geproduceerde figuur uit te voeren dan houdt ik me aanbevolen. Simpelweg de code van deze functie bij in de m file van de andere functie te gooien werkt ook niet. Alternatief
geeft ook een error.
Code: Selecteer alles
??? Error using ==> load
Number of columns on line 1 of ASCII file /Users/wmasseli/Documents/MATLAB/Callback2Dplot.m
must be the same as previous lines.
Error in ==> test at 44
load('Callback2Dplot.m')
Naast deze issues heb ik ook nog succes geboekt, zo is onder andere het laden van de data voor de X-as en Y-as niet meer afhankelijk van het handmatig aanpassen van de pathname, filename en extensie maar wordt dit gedaan door gebruik te maken van uigetfile. Hierdoor kan ik de file voor de X-as en de file voor de Y-as selecteren uit een GUI. Deze automatisering probeer ik door te zetten naar de labeling van de assen. Nu moet ik nog telkens handmatig de xlabel, ylabel en title aanpassen. Liever zou ik zien dat de naam voor de xlabel automatisch uit de Headers en Data wordt getrokken, hetzelfde voor de ylabel. De title hoeft vervolgens dan niet meer te zijn dan xlabel vs. ylabel.
Hier heb ik ook een poging aan gewaagd met gemengd resultaat.
Nu kan ik bijvoorbeeld zeggen
dit zou alleen de informatie in Kolom 1 van Rij 1 van HeadersX moeten geven. Ik krijg echter meer informatie op m'n as te staan. Afgaande op de output lijkt het alsof
wordt weergegeven. Als ik dan ook nog de bijbehorende grootheden probeer toe te voegen uit DataX dan gaat het helemaal verkeerd.
Code: Selecteer alles
??? Error: File: test.m Line: 35 Column: 21
Unbalanced or unexpected parenthesis or bracket.
Line: 35 refereert aan de eerder genoemde xlabel.
Als ik kijk naar de output voor
kijk dan lijkt hetzelfde probleem als bij HeadersX{1,1} zich voor te doen. De output lijkt de hele kolom2 te tonen in plaats van alleen rij1.
Als iemand hier een oplossing voor weet dan houdt ik me aanbevolen.