Math schreef:Ik weet niet of er een echt bevredigend antwoord bestaat op jouw vraag, want ik neem aan dat je iets verwacht dat je nog niet wist.
Toch neem ik aan dat het enkel een verschil in formaat betreft en verder niets spectaculairs. Het is uiteraard een voordeel dat er meer volume in een D-batterij gaat en daardoor minder AAA-batterijen nodig hebt, maar dat kon je zelf ook nog wel verzinen
Over de grootten van batterijen gesproken, ik heb daar ook nog wel een vraagje over. Bijv. van duracell baterijen, je hebt dus AAA, AA, C en D batterijen, daarnaast heb je van die platte batterijen en nog van die vierkante batterijen enz. Maar ik vraag me af of er qua grootte ook batterijen van het merk Duracell bestaan die groter zijn dan de D-batterij en die bovendien ook nog rond is, net als de D-batterij? M.a.w. zijn er ook batterijen van Duracell die rond zijn en zo groot zijn als een conserveerblik of zo groot als een colablikje? Waar worden zulke formaten voor gebruikt en wat kosten zulk soort batterijen, ik neem aan dat als ze echt bestaan dat ze ook nogal prijzig zullen zijn. Ik meen er ooit iets erover gehoord te hebben, en dat zouden dan F-batterijen zijn ofzo? Maar nogmaals ik weet niet of ze echt bestaan.