Hallo iedereen,
Ik heb een vraag: kan men de techniek die de 'hovercraft' gebruikt om zich voort te bewegen, vliegen noemen?
Graag zou ik een antwoord krijgen op bovenstaande vraag, van iemand die een goed begrip heeft van de werking van een hovercraft.
Ik weet dat 'to hover' zich letterlijk als 'zweven' vertaalt naar het Nederlands, maar mijn vraag is of zweven, of in ieder geval, de manier waarop een hovercraft zweeft, ook als vliegen kan worden beschouwd, ongeacht de beperkte altitude die het toestel kan behalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gliding_%28flight%29
Het is lastig om goede bronnen te vinden die het standpunt: "men kan zeggen dat een hovercraft vliegt", ondersteunen. Het bovenstaande wikipedia artikel (sorry, ik kan geen betere bron vinden) suggereert dat ook zweven een vorm van vlucht is.
Het is heel moeilijk om duidelijkheid te krijgen over wat een hovercraft nu eigenlijk doet: verschillende bronnen geven stellig aan dat een hovercraft "niet echt vliegt", waar weer andere stellen dat hetgeen wat een hovercraft doet wel degelijk beschouwd kan worden als vliegen.
Als iemand deze vraag zou kunnen beantwoorden, zou ik enorm blij zijn!
Hartelijk dank,
Wesley