Ik wordt door mijn werkgever verplicht om naar een andere locatie te gaan (minimaal 50 dagen per jaar)
in mijn contract staat dat ik door de werkgever op andere locatie geplaatst kan worden (hier heb ik toen der tijd ook voor getekend)
op dat moment hadden wij 2 locaties die beide binnen 5 km van mijn huis liggen.
inmiddels hebben wij meerdere locaties gekregen en willen ze mij nu naar een locatie plaatsen die ongeveer 20 km van mijn huis vandaan is.
De reden hiervoor is dat op de andere locatie ze de structuur gaan aanpassen en dat er mensen van onze locatie daar naar toe moeten om het personeel tekort wat op de andere locatie ontstaat op te vangen
op de huidige locatie maak ik gemiddeld tussen de 30 en 40 overuren per maand om personeel tekorten op te vangen
Ik heb geen auto tot mijn beschikking en met het OV kan ik niet op tijd op het werk zijn.
de aanvangstijd is 06:00 uur en met het ov kan ik er op zijn vroegst om 07:15 uur zijn.
Het komt er dus op neer dat ik deze afstand met een fiets moet afleggen.
Mijn werkgever geeft aan dat het niet zijn probleem is om op deze locatie te komen omdat ik toen der tijd hiervoor getekend hebt.
ik heb dan ook een paar vragen
1. Ben ik verplicht om naar deze locatie te gaan
2. Kan een werkgever mij verplichten om een auto / brommer aan te schaffen om op deze locatie te komen
3. Is het redelijk dat een werkgever mij tegemoet komt door mijn reiskosten vergoeding te verhogen (de 19ct per km blijft gehandhaafd maar wordt uiteraard meer omdat de afstand groter wordt)
4. wat zou een sanctie kunnen zijn indien ik weiger
5. Wat is een redelijk eis van mijn zijde uit om de werkgever toch zijn zin te geven
Alvast bedankt