In physics I trust
Artikelen: 0

Boinc weer opgestart

Hoi,

Ik heb boinc maar weer opgestart op mijn computer. Het is de bedoeling dat er wordt gevouwd zonder dat er een vertraging merkbaar is op de pc, en dus heb ik de processor op maximum 90 percent ingesteld. Is dat een veilige instelling of zou ik nog moeten verlagen? De pc lijkt vlot te werken (desktop).
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
Dinkydau

Re: Boinc weer opgestart

Als je de prioriteit van folding@home op zijn laagst zet zou je als het goed is ook 100% moeten kunnen gebruiken. Ik denk dat de mogelijkheid om minder procent te gebruiken er eerder voor is om de warmteproductie te verminderen als je daar problemen mee hebt. Sowieso denk ik dat iedere instelling veilig is, in de zin dat ik niks zou kunnen bedenken hoe de instelling onveilig zou kunnen zijn.
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.
Dar

Ik draai Boinc 100% en geen probleem met de snelheid van mijn pc.

Het enige dat ik zie is als ik wat zwaardere programma's gebruik, de snelheid binnen Boinc afneemt.

Ik weet echter niet hoe het is als je GPU vouwt of zware games speelt.

En door mijn grote koeling, geen probleem met mijn pc warmte. Helemaal nu het buiten (en daarmee ook binnen) wat kouder wordt, blijft de temperatuur van mijn pc ruim binnen de perken.
DePurpereWolf

Het verschilt van pc tot pc, ik heb het ingesteld dat als de pc gebruikt word, BOINC voor 3 minuten pauzeert. Dan gaat het dus naar 0. Of het echt nodig is weet ik niet, maar het geeft je wel peace of mind dat het niet trager loopt door Boinc.
Dinkydau

Als je de prioriteit van folding@home op zijn laagst zet zou je als het goed is ook 100% moeten kunnen gebruiken. Ik denk dat de mogelijkheid om minder procent te gebruiken er eerder voor is om de warmteproductie te verminderen als je daar problemen mee hebt. Sowieso denk ik dat iedere instelling veilig is, in de zin dat ik niks zou kunnen bedenken hoe de instelling onveilig zou kunnen zijn.
Sorry, Boinc natuurlijk
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.

Terug naar “IT en informatica”