DePurpereWolf
Artikelen: 0

[matlab] cirkel uit 3d grafiek snijden

Ik heb een 3D plot van iets dat cirkelvormig is. Nu wil ik wat statistiek uitvoeren op enkel de data die binnen een cirkel valt. (dus een cirkel in het xy vlak, waarvan ik de z waarde wil hebben)

Als het een vierkant was, was het simpel geweest, dan kan ik gewoon een submatrix maken. Maar niet met een cirkel.

Ik denk ik vraag het hier even, omdat ik er niet zelf zal uit komen hoe dit op te lossen.
Xenion

Re: [matlab] cirkel uit 3d grafiek snijden

Ik zou de omringende vierkant nemen en dan op de punten daarin de cirkelvergelijking toepassen (x² + y² < R²) om de relevante punten te isoleren.
317070

Re: [matlab] cirkel uit 3d grafiek snijden

DePurpereWolf schreef:Ik heb een 3D plot van iets dat cirkelvormig is. Nu wil ik wat statistiek uitvoeren op enkel de data die binnen een cirkel valt. (dus een cirkel in het xy vlak, waarvan ik de z waarde wil hebben)

Als het een vierkant was, was het simpel geweest, dan kan ik gewoon een submatrix maken. Maar niet met een cirkel.

Ik denk ik vraag het hier even, omdat ik er niet zelf zal uit komen hoe dit op te lossen.
Hoe is je dataset opgebouwd? Is het een lijst met punten? Of zijn het bins met daarin een hoogte?

Het beste wat je volgens mij kunt doen is overgaan naar de eerste vorm (lijst van punten) en daarop je statistiek uitvoeren. Anders kun je ook alle bins buiten de cirkel op nul zetten, dat zou niets aan de statistiek mogen veranderen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Terug naar “Informatica en programmeren”