DePurpereWolf schreef:Toch ben ik van mening dat deze technieken 2,5 D zijn. Ofwel 2D, met wat variaties om daar 3D van te maken.De laser methode is in principe een 1D methode (diepte) gescanned over een 2D vlak
Zou er ook een techniek zijn die direct 3D afbeeldingen maakt?
Ik snap niet goed wat je daar mee bedoelt
Het principe is hetzelfde als van een laserscanner, je meet de diepte... zij het niet zo nauwkeurig en veel ingewikkelder, omdat het gewoon andere technologie is.
Direct in 3D, ik denk het niet. Zelfs een MRI-scanner reconstrueert in principe gewoon allemaal 2d foto's die met een inverse radon transformation.
- Wat in het filmpje hierboven getoond wordt is volgens mij een combinatie van background te elimineren en dan features extracten van het voorwerp. Dat zal dan werken met Histograms of Oriented Gradients (HOG) enzo om geometrische informatie te krijgen.
Dat lijkt me niet, HoG is een erg recente technologie en het filmpje is vrij oud. Er zijn ook nu nog alternatieven genoeg die ook goed of zelfs beter werken. Ik krijg nu les in Computer Vision in dezelfde klas van dezelfde professor als waar 7 jaar geleden de 'uitvinder' van HoG zat