Beste mensen,
Bij deze zou ik graag iets willen vragen over promoveren. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Onlangs heb ik een persoonsgebonden subsidie van de NWO toegekend gekregen en binnenkort begin ik met mijn promotie. Het probleem is dat ik nu niet meer weet of promoveren echt iets voor me is. Ik lees heel veel berichten op internet dat promovendi regelmatig overwerken en dat doorwerken savonds en in het weekend heel normaal is. Ik schrik hiervan. Ik heb een vriendin en ook een sociaal leven en het is voor me heel belangrijk dat ik maximaal 40 uur per week werk. Ik vraag me alleen af of dat realistisch is. Is het mogelijk om binnen 4 jaar te promoveren als ik me vast aan mijn regel hou en niet meer dan 40 uur per week werk? Mijn promotie zal in de economische wetenschappen plaats vinden.
Voor de duidelijkheid: ik vind mijn promotieonderwerp heel erg interessant; ook onderzoek doen is iets wat ik leuk vind. De enige die me een tegenhoudt is overwerken. Ik werk op dit moment 36 uur per week en ik vind het heel fijn om genoeg tijd te hebben voor vrienden en leuke dingen doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties en voor het delen van ervaringen.