In dit schema, gaat de aardlekschakelaar eruit, als de machine wordt ingeschakeld.
Ik heb nog niet kunnen testen of "R" bestaat.
Kwestie is derhalve: hoe is dit mogelijk?
Schema:
Hoe krijg ik dit hieronder?
Bedankt bij voorbaat,
zie ook je persoonlijke berichten (Postvak).Schema:
Hoe krijg ik dit hieronder?
Een schakelaar die een machine voorstelt? Leg dat eens uit.De schakelaar stelt een machine voor van 2,5kW.
Aarde loshalen heeft er niks mee te maken. Een aardlekschakelaar meet de verschilstroom tussen fase en nul.Ik heb nog niet kunnen testen of in de machine een aardlek bestaat. (even de aarde loshalen)
Dat zou kunnen. Anders dan andere schakelaars en maximaalautomaten heeft een aardlekschakelaar een gedefiniëerde in- en uitgang.Kan de aansluiting van een aardlekschakelaar verkeerd gemonteerd zijn? L in en L uit verwisseld?
Gek genoeg kan ik nergens informatie vinden over wat de in- en uitgang is. Ik heb net mijn eigen ALS zitten bekijken, en daar wordt ik ook niet wijzer van. Het enige aanknopingspunt wat ik heb is dat bij alle ALS'en die ik heb gezien de ingang altijd onder zit. Ook in alle aansluitvoorbeelden die ik heb gevonden zit de inkomende voeding onderaan, maar ik heb nog geen teksten gevonden waarin dit expliciet wordt voorgeschreven.Heb je een tip hoe ik kan zien wat de in- en uitgang is.
Nieuw-Nieuw, of Nieuw-tweedehands. Indien nieuw-nieuw: wat zegt de gebruiksaanwijzing over aansluiten en extra vereisten?eibor schreef:Dank je wel CoenCo voor je reactie.
1. De hefbrug is nieuw. Omdat na de plaatsing en in bedrijfstelling de RCD eruit ging, heb ik de stoppenkast-machines geplaatst, aangesloten als in schema. De RCD van stoppenkast huis heb ik vervangen omdat die zwartgeblakerd was bij ingang L. (alles "hing" aan 1 bruin draadje van 2,5 kwadraad, thans beide stoppenkasten met 4 kwadraad)
Handleiding ABB RCD: http://www05.abb.com/global/scot/scot209.n...423001D6402.pdf2. Netfilter. Ik ga kijken of dit in de hefbrug aanwezig is. In het bestaande net zeker niet.
3. RCD is door mij geplaatst. Ik heb alleen gekeken naar wat mij het beste uit kwam, niet naar polariteit van de RCD.
Het is een 3fase model. N zit op N en L op L1. Het merk en type geef ik nog op.
De draden zijn allemaal voldoende vast aangedraaid. (dubbelgechecked)
Hoe kan ik zien of ik de RCD goed heb aangesloten? Dit wil ik heel graag weten.
4. De stoppenkasten zitten allemaal in hetzelfde meterkast(je) in een oud huis.
5. Ai! Voeding: ik ga kijken. Zekering is 3x 16 ampere met ouderwetse stenen (keramische?) zekeringen. De stoppenkast-380V wordt niet belast door stroomafname van apparaten tijdens de "test". (wordt maar zelden belast)
6. Ja. Heel zeker. Van meterkast-machines zijn 3 nieuwe draden getrokken. 1 voor de brug. 1 voor de wasmachine om stoppenkast-huis te ontlasten en 1 voor overig, nog niet aangesloten. Elk afzonderlijk gezekerd.
Ik wacht af7. Ga ik controleren. De kast zit rechtstreeks op de kabel uit de grond. Ik heb alleen L2 gebruikt voor stoppenkast-machines. De aardpen is goed en werkt. De Nul en de Aarde zitten allemaal op een metalen aansluitstrip in stoppenkast380V.
Ik ga je antwoord geven op
Netfilter wel of niet in machine
Merk en type RCD
Hoe stoppenkast-380V wordt gevoed.
Zelfde stoppenkast, zitten alle verbindingen goed vast.