Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde
Ok, veel succes. Ik hoop dat het een beetje klopt en dat het niet te veel gepruts vraagt mbt de commutativiteit.
Wat bedoel je met i? Dat snap ik niet, maar wat ontbreekt er nog omtrent 'uitvermenigvuldigen' dat niet in ii zit?
Dus isCriterium 2 voor standaardrepresentanten: de beide termen van elke optelling hebben reële waarde 0. Indien de termen beide een vermenigvuldiging zijn hebben ze geen factor gemeenschappelijk.
Een volledig uitgewerkt systeem heb ik nog niet, maar ik heb wel de berichtjes tot nu toe in een pdf weten te zetten. Een hele klus, maar iets dat sowieso wel handig is om te leren. Hier is die:Marko schreef:Bartjes, ik denk dat het verstandig is als je dit soort zaken gewoon in een document uitwerkt. Nu hebben we een topic van 33 berichten, allemaal afkomstig van jou, maar zonder enige reactie van andere gebruikers.
Het zou een stuk interessanter zijn als je een en ander eerst volledig uitwerkt in een document, en dan hier een samenvatting plaatst met de belangrijkste kenmerken en verworvenheden van je nieuwe getallensysteem.
De manier waarop het nu staat wekt nauwelijks interesse en maakt een discussie moeilijk. Dat kan niet de bedoeling zijn op een forum.
Zoals je al gezien hebt zat ik fout met criterium 2, jij doet het wel goed. Bij iii zoals in je laatste post, meer is idd niet nodig. Ziet er goed uit zo ver.