Je hebt gelijk. Sorry, ik had niet door dezelfde letters gebruikt te hebben. Macht der gewoonte om n voor orde te gebruiken en voor modulo.
Maar je antwoord nu klopt wel. Verklaart dat niet waarom je enkel naar eenheden moet kijken?
Ja, het werd me duidelijk a.d.h.v. die vraag van jeDrieske schreef:Je hebt gelijk. Sorry, ik had niet door dezelfde letters gebruikt te hebben. Macht der gewoonte om n voor orde te gebruiken en voor modulo.
Maar je antwoord nu klopt wel. Verklaart dat niet waarom je enkel naar eenheden moet kijken?
Zoveel te beter . Kun je nu dan verklaren waarom "7 is geen deler van 120" de uitleg is.
Stel dat g orde 7 heeft. Bekijk dan eens <g> (deelgroep voortgebracht door g). Wat weet je daarover? Hint: lagrange.
Ik zal nog eens het boek erbij nemen.Dan zie ik niet hoe je zou kunnen gebruiken dat 7 geen deler is van 120... Het is te zeggen: jawel, maar dat vraagt wel beduidend meer werk. Stel dat g een eenheid is. Denk je dan dat er een n bestaat zodat n de orde is van g?
Dat is inderdaad ook een goede manier. Als je die stelling wel kent, ben je er. Zie je dat?
Wat bedoel je met "half uitleggen" en "nog zo'n stelling"?Jaimy11 schreef:Ja maar ik vind het jammer dat ze maar de helft uitleggen .
Ik zal eens kijken of ik nog iemand op de uni hierover kan vragen, of er mss nog zo'n stelling is....
Wat bedoel je met "half uitleggen" en "nog zo'n stelling"?
Zo half is dat niet hè... Je docent bekijkt over welke tools je beschikt en stelt zo zijn vragen op. Dus mogelijk beschik je momenteel nog niet over de tools om het geval 'wel een deler' tot een goed eind te brengenHalf als in, "we hebben wel een antwoord als het toevallig geen deler is, want dan is er geen element van orde n"
Als n geen deler is (van het aantal eenheden), zijn er geen elementen van orde n... Dat heb je hierboven zelf gezegd.en nog zo'n stelling daar bedoel ik mee dat er mss een vereenvoudigde stelling ergens is geweest om snel te bepalen welke elementen van orde n zijn... (als n geen deler is)