liamgek
Artikelen: 0

Niet meegaan op schoolreis toegestaan?

Beste wsf-leden.

Ik wil dus niet mee met het 3 dagen schoolkamp van mijn school.

Ik lees hier: http://www.leerplicht.net/antwoord-op-uw-v...schoolkamp.html

Dat het niet hoeft, aangezien ik moet betalen.

Nu heeft mijn moeder met de school gebeld (mijn afdelingsleider), en die zei dat hij mij geen alternatief programma aan gaat bieden.

Maar wie heeft hier nu gelijk, leerplicht.net of mijn afdelingsleider?

Als ik gelijk heb en mijn afdelingsleider stelt mij toch verplicht mee te gaan, wat is dan de eerste stap om mijn afdelingsleider op de vingers te tikken en hem op de feiten te wijzen?

En als de school alleen voor mij betaald dan hoef ik nog steeds niet mee toch, want moet de rest van de school het wel zelf betalen.

mvg,

Liam.
Bart

Re: Niet meegaan op schoolreis toegestaan?

liamgek schreef:Beste wsf-leden.

Ik wil dus niet mee met het 3 dagen schoolkamp van mijn school.

Ik lees hier: http://www.leerplicht.net/antwoord-op-uw-v...schoolkamp.html

Dat het niet hoeft, aangezien ik moet betalen.
Dat staat er niet op leerplicht.net. Er staat duidelijk dat als deelname aan de schoolreis enkel mogelijk is als er een geldbedrag wordt betaald, de reis geen onderdeel is van het school leertraject en dus niet verplicht te stellen is. Er kan echter wel om een (vrijwillige) bijdrage worden gevraagd.

Dus

1) is er vooraf gecommuniceerd dat de schoolreis verplicht is?

2) is de financiele bijdrage vrijwillig?

Indien het antwoord op 1 en 2 "ja" is, mag je de schoolreis niet weigeren (je ben dan aan het spijbelen). Indien het antwoord op 1 of beide vragen "nee" is, dan ben je niet verplicht om mee te gaan. De school kan dan wel eisen dat jij in dezelfde periode bijvoorbeeld een (huiwerk)opdracht uitvoert of lessen volgt in een andere klas.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
liamgek

Re: Niet meegaan op schoolreis toegestaan?

Bart schreef:Dat staat er niet op leerplicht.net. Er staat duidelijk dat als deelname aan de schoolreis enkel mogelijk is als er een geldbedrag wordt betaald, de reis geen onderdeel is van het school leertraject en dus niet verplicht te stellen is. Er kan echter wel om een (vrijwillige) bijdrage worden gevraagd.

Dus

1) is er vooraf gecommuniceerd dat de schoolreis verplicht is?

2) is de financiele bijdrage vrijwillig?

Indien het antwoord op 1 en 2 "ja" is, mag je de schoolreis niet weigeren (je ben dan aan het spijbelen). Indien het antwoord op 1 of beide vragen "nee" is, dan ben je niet verplicht om mee te gaan. De school kan dan wel eisen dat jij in dezelfde periode bijvoorbeeld een (huiwerk)opdracht uitvoert of lessen volgt in een andere klas.
De financiële bijdragen is dus niet vrijwillig.

Dit lees ik in de schoolgids; ''Kosten voor excursies en buitenlandse reizen kunnen per jaarlaag zeer

verschillen.'', lijkt me dan dat het verplicht is.

Bovendien zei mijn afdelingsleider tegen mijn moeder dat ze een mailtje moest sturen naar iemand dat ze alsnog betaald.

Ik had vandaag ook al wat gesprekken over of ze me nu verplicht mee laten gaan.

Maar aangezien er betaald moet worden is het dus, maakt niet uit wat voor reden, niet verplicht toch?

En mijn mentor begon ook over financiële problemen in het gesprek.

Terug naar “Rechtswetenschappen”