Anonymous
Artikelen: 0

Re: Flitspaal

Je zal niet geflitst worden bij snelheden groter dan 270 km/h, maar ja...
Okay, ik zal mn snelheid aanpassen aan jouw adviessnelheid.

Het zal wel even duren voordat ik bij de 270 ben. Tijdens dat optrekken kan ik wel geflitst worden.....
Anonymous

Zijn er ook manieren om een flitspaal te misleiden? wat ze bij mythbusters ook probeerden, maar dit was niet bepaald overtuigend. Mensen hebben het wel eens over folie of andere middelen. Wie weet hier meer over, hoe kan je een flitspaal te slim af zijn, behalve harder dan 270 te rijden.

Gr aap
klazon
Pluimdrager

......., hoe kan je een flitspaal te slim af zijn, behalve harder dan 270 te rijden.
Je gewoon aan de regels houden, dan flitst hij niet. :shock:
chablis

Je kan bijvoorbeeld zelf een sterk storend radarsignaal uitzenden.
klazon
Pluimdrager

Dat kan, maar als je daarvoor gepakt wordt, dan ben je pas echt goed de ***.
Anonymous

Dat kan, maar als je daarvoor gepakt wordt, dan ben je pas echt goed de ***.
waar staat dat?

Volgens mij is alleen een lasershield verboden.

Nog meer ideeen over het misleiden van flitspalen?

wbt de poster die aanhaalde dat door de maximumsnelheid te respecteren, flitsen zou voorkomen; door continu op de snelheidsmeter te moeten letten, zal dit niet bevordelijk zijn voor de verkeersveiligheid.
Diesel Power

wbt de poster die aanhaalde dat door de maximumsnelheid te respecteren, flitsen zou voorkomen; door continu op de snelheidsmeter te moeten letten, zal dit niet bevordelijk zijn voor de verkeersveiligheid.
cruise control aanzetten :wink:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet
klazon
Pluimdrager

.....Volgens mij is alleen een lasershield verboden. ....
Elke actie die het opsporingswerk van de politie dwarsboomt is strafbaar.
Anonymous

Peterrr schreef:.....Volgens mij is alleen een lasershield verboden. ....
Elke actie die het opsporingswerk van de politie dwarsboomt is strafbaar.
okay, ik zal je maar gelijk geven... wel zo makkelijk...

maar waar blijven de ideeen over het (al dan niet strafbaar) omzeilen van ongevraagde foto's?
Anonymous

Dus om het ff bij het onderwerp te houden...heeft er iemand een idee hoe zo'n voertuig de straling terugkaatst? waarmee zou hij het dan terugkaatsen? of heeft dat met de straling te maken?
Anonymous

Ieder voorwerp kaatst radargolven in bepaalde mate terug. De radarbundel uit een flitspaal is bij mijn weten maar zo'n 5 graden breed, en is gericht op het midden van de betreffende rijstrook. Het teruggekaatste radarsignaal wordt gemixt met het oorpronkelijke radarsignaal, waardoor er superheterodyning optreed. Op basis van de frequentie van dit signaal wordt de snelheid van het voortuig afgeleid. Het zou elektrotechnisch erg complex zijn om direct het (kleine) frequentieverschil te gebruiken, om dat het om zeer hoogfrequente signalen gaat. (uit m'n hoofd ruim 10GHz)
Miels
Beheer
Artikelen: 6

maar waar blijven de ideeen over het (al dan niet strafbaar) omzeilen van ongevraagde foto's?
Tsja, je kunt natuurlijk op een paar plaatsen in het proces ingrijpen:
  • zorgen dat er technisch gezien geen foto gemaakt kan worden.

Met andere woorden: paal saboteren
  • zorgen dat de meting niet klopt

Dat zou dus een stoorzender kunnen zijn of een stealth voertuig natuurlijk
  • zorgen dat de resultaten niet bruikbaar zijn

wat heeft men aan een foto zonder leesbaar kenteken? Je nummerplaat eraf schroeven is een optie. ik heb ook gehoord van wegklapbare kentekens
Alles behalve een stealth auto is overigens strafbaar.

Persoonlijk ondersteun ik de suggestie "voorkomen is beter dan genezen", maar ja, dat was niet de vraag natuurlijk

PS: Als je resultaat hebt met het creeeren van een lak met voldoende stealth eigenschappen lezen we het overigens graag :shock:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Anonymous

Naast de radardetectie van een flitspaal, bestaat er een (meer) toegepaste techniek om de snelheid van de auto te bepalen en zo de flitspaal het teken tot flitsen te geven.

In het wegdek worden lussen (meerdere windingen) gelegd,(2 per rijstrook). Over deze lussen staat een continue spanning en dus is er een magnetischeveld aanwezig. De auto (motor) -het ijzer dat aaanwezig is-die over de lussen rijd zorgt voor een verandering in het veld. Aan de hand van de afstand tussen de lussen en de tijd tussen de gemeetn pulsen kan de max. snelheid worden bepaald.

Deze techniek wordt ook toegepast bij de trajectcontrolles, waarbij de informatie zelf gelinkt kan worden aan de informatie getonnd door de signaalgevers boven de weg.
chablis

Over deze lussen staat een continue spanning
Niet helemaal: en wordt een spanning met een frequentie van enkele kHz op gezet om een veld op te wekken.
Deze techniek wordt ook toegepast bij de trajectcontrolles
Met dit verschil, dat bij gewone lusparen de actuele snelheid wordt gemeten en bij trajectcontrole is het de gemiddelde snelheid.
kadiraras76

Roel80 schreef:Ja. Er wordt een radarsignaal uitgezonden, als deze weerkaatst wordt deze met een hogere frequentie weerkaatst door het voertuig. Aan de hand van het verschil van de frequenties kan de snelheid bepaald worden. Dit is echter praktisch (naar de kosten en dergelijke gekeken) niet mogelijk, je moet namelijk dan de frequenties tot 8 of 9 significante cijfers precies bepalen om ook maar een enigzins nauwkeurige uitkomst te krijgen. De radarsignalen worden daarom samengevoegd, er treedt dan "heterodyning" op (in de akoestische wereld wordt dit zweving genoemd), het komt er op neer dat er een nieuwe golf ontstaat die makkelijker te meten is. Als je de (wiskundige) achtergrond hiervan wilt weten moet je het maar laten weten (het is een beetje teveel werk om te typen als je het verder toch niet gebruikt).

Nee. In Nederland wordt altijd van achteren geflitst (anders heb je het als motorrijder wel erg makkelijk). Dat zie je ook aan de hoek waaronder de flitskast staat.
Zou u de wiskundige uitleg ook kunnen geven? ik zit namelijk in mijn eerste jaar ingenieurswetenschappen op universiteit. we moeten een project maken en als onderwerp heb ik werking van de flitspaal gekozen. Het zou me zeer te pas komen als u me even de wiskundige uitleg ervan geeft.

Alvast hartelijk bedankt,!!

Terug naar “Praktische en overige technische wetenschappen”