Moderator: physicalattraction
dat weet ik nog niet zo zeker, de natuurwetten voor antideeltjes is soms verschillend dan dat van deeltjes (de PTC symmetrie)Nee, deze lichtstraal zou even licht lijken als een gewone lichtstraal. Onze ogen zouden namelijk ook gevoelig zijn voor anti-fotonen.
Hoe kan nu een foton een negatieve frequentie hebben? Een foton is het antideeltje van zichzelf omdat het kan interferreren indien het een tegengestelde amplitude heeft.Dus anti-licht is dus een foton met een tegengestelde frequentie.
Ik heb nog nooit gehoord van anti W+.(wat dan precies het zelfde zou zijn als W-,toch?)
je bedoelt dus twee fotonen die elkaar opheffen?dat weet ik nog niet zo zeker, de natuurwetten voor antideeltjes is soms verschillend dan dat van deeltjes (de PTC symmetrie)Nee, deze lichtstraal zou even licht lijken als een gewone lichtstraal. Onze ogen zouden namelijk ook gevoelig zijn voor anti-fotonen.
Hoe kan nu een foton een negatieve frequentie hebben? Een foton is het antideeltje van zichzelf omdat het kan interferreren indien het een tegengestelde amplitude heeft.Dus anti-licht is dus een foton met een tegengestelde frequentie.
Leuk vraagje eigelijk: wat zou het vervalproduct zijn van 2 interfereerende fotonen?
Het anti-deeltje van een foton is dat foton zelf. Het lijkt me dus een beetje absurd om te stellen dat onze ogen ook gevoelig zijn voor anti-fotonen. Het is immers hetzelfde als zeggen dat onze ogen gevoelig zijn voor fotonen. Ik bedoel, het klopt natuurlijk, maar het brengt niets bij.Nee, deze lichtstraal zou even licht lijken als een gewone lichtstraal. Onze ogen zouden namelijk ook gevoelig zijn voor anti-fotonen.
Ik vind dat deze discussie aantoont waar het toe leidt als je een veronderstelling maakt die absurd is. Aangezien anti-fotonen niet bestaan (het zijn gewoon fotonen) bestaat anti-licht niet (het is gewoon licht) en moet je je dus niet de vraag stellen wat anti-frequentie is.w00tw00t schreef:Fotonen hebben een bepaalde frequentie. Bepaalde frequenties coderen voor een bepaalde kleur.
Dus anti-licht is dus een foton met een tegengestelde frequentie.
Een anti-deeltje heeft dezelfde massa als het orginele deeltje. Massa = energie, dus ook een gelijke energie.
Volgens planck is de energie van een foton:
E = Hf waarbij f de frequentie is, en H de plack-constante.
Dus gelijke Energie, geeft gelijke frequentie.