bloedverdunners hebben geen invloed op de viscositeit van het bloed, ze verlengen alleen maar de stollingstijd.Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.
Ten eerste zie ik niet echt de relatie tussen warmtecapaciteit en viscositeit.bloedverdunners hebben geen invloed op de viscositeit van het bloed, ze verlengen alleen maar de stollingstijd.Jaap schreef:Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.
er is geen verband,Ten eerste zie ik niet echt de relatie tussen warmtecapaciteit en viscositeit.Gijsie schreef:bloedverdunners hebben geen invloed op de viscositeit van het bloed, ze verlengen alleen maar de stollingstijd.Jaap schreef:Dat zou best eens kunnen, als het bloed dunner of dikker is kan het meer of minder warmte aan/afvoeren. Hierdoor kun je het koud of warm krijgen.
Ten tweede veranderen de eigenschappen van het vloeistof ALTIJD, als de concentratie verandert of als er een andere vloeistof in wordt gemixt.
Hoeveel ze veranderen, daar laat ik me niet over uit. Maar wat hierboven is een fout in terminis
Is dat wel zo? Ik ken iemand die na/tijdens gebruik van bloedverdunners telkens(maag)bloedingen kreeg.het bloed wordt niet dikker of dunner van bloedverdunners
Is dat wel zo? Ik ken iemand die na/tijdens gebruik van bloedverdunners telkens(maag)bloedingen kreeg.het bloed wordt niet dikker of dunner van bloedverdunners
Los van het feit of het bloed daadwerkelijk dunner wordt of gewoon de zelfde vicositeit behoud: hoe wordt de stolling beinvloed?