c=1/sqrt(eu) waar u de magnetische permabiliteit is en e epsilon0. Dit is wel ergens terug te vinden.
Een duidelijk en mooie uitleg uit de Wiki.
Moderator: physicalattraction
c=1/sqrt(eu) waar u de magnetische permabiliteit is en e epsilon0. Dit is wel ergens terug te vinden.
HoiBoris from Praag schreef:Eigenlijk vrij makkelijk. op een flinke afstand zet je een spiegel neer. Hier richt je op met een lichtbron. het licht reflecteerd de snelheid is dan de tijd die de lichtstraal over 2 keer de afstand tussen de bron en de spiegel doet. (het licht moet naar de spiegel en weer terug)Anonymous schreef:
Maar hoe bepaal je dan de snelheid van het licht ?
Oke maar hoe weet je dan of het licht wat je meet of dat het zelfde licht is wat je daarvoor uitgezonden hebt?? Met een "chopper"
Een schijf met gaatjes als je deze met een bekende snelheid rondjes laat draaien dan kan je uit de reflecties die je terugkrijgt opmaken hoesnel de lichtsnelheid is.
Hier is nog een link met een "leuk" praatje over hoe te meten de snelheid van licht.
http://www.colorado.edu/physics/2000/waves...d_evidence.html
Einstein sluit niet uit dat er deeltjes kunnen bestaan die al sneller gaan dan het licht. Veel wetenschappers geloven echter dat het slechts een theoretisch deeltje is. Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat het werkelijk in de kosmos voorkomt.Precies, mm nulpuntsenergie te krijgen moet het volledige gewicht worden omgezet in energie en niets anders.Boris from Praag schreef:Klopt we zijn heel erg energiek. Wat het stukje waarna verwezen word al enig zinds duidelijk maakt. Het is niet echt makkelijk om energie naar massa om te zetten en andersom. Als iemand een kilo wil afvallen betekend dit (gelukkig voor veel mensen) niet dat ze 9*10^16 J hoeven te verbranden. Eigenlijk het hele "suikermolecule" word omgezet in andere moleculen zo als bv water en CO2
Ik weet ook niet hoe dit mogelijk is Wat bedoel je met informatie, als ik vragen mag?Dat is dus niet zo.... Informatie schijnt sneller te gaan als het licht.....Men weet niet hoe dit mogelijk is.
ik denk dat de definitie van snelheid is v=dx/dt ofwel de verandering van afstand over een bepaalde tijd.
Hoi
Bedankt voor je antwoord, maar de afstand is toch overal anders in het heelal en hangt af van de zwaarte kracht. je kunt dus niet de afstand delen door de tijd om aan de snelheid te komen ?