Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Jorim
Beheer
Artikelen: 0

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

De enige ''planeet'' waar men bijna zeker van is dat er leven is, is een maan van Jupiter, Titan genaamd. De atmosfeer is hetzelfde als die bij ons.
Dat is boeiend wat je daar zegt: "bijna zeker dat er leven IS" of bedoel je is geweest, want dat lijkt mij iets reëler.

Tja over al die manen, de kans is volgens mij heel groot dat een of meerdere manen beter te bewonen zijn dan de 10 planeten in ons stelsel, maar het is afwachten wat al die onderzoeken gaan opleveren, als die nog gaan komen en de VS niet nog meer geld in het leger pompt. Door Bush halen ze ook al de Hubble 'uit de lucht' wat naar mijn idee de grootste misser ooit gaat worden, maar ja dat is Bush ook :D
Caesium

Dat is boeiend wat je daar zegt: "bijna zeker dat er leven IS" of bedoel je is geweest, want dat lijkt mij iets reëler.
Ik las ergens dat ALS er ergens leven is in het heelal, dat de grootste kans van leven daar zou zijn. Dus of ze nu bedoelen is (wat ze lijkt mij bedoelen) of was, dat wet ik ook niet...

En wat Elbert zei betreft: Ik kwam deze plaatjes ergens op internet tegen, dus het leek me wel leuk bij het onderwerp passen 8-)

Natuurlijk is de kans ZEER klein dat er leven is geweest :D
ninja

we zouden verder kunnen zien in de ruimte als er mensen wilen gaan voor een tiental jaar dan zouden er nog planeten ontdekt worden en op mars is er misschien al op het opppervlak leven geweest maar hebben ze zich moeten terugtrekken onder de grond wegens zandstormen.

men zal het misschien over 300 jaar weten of er nog andere planeten bestaan buiten ons melkwegstelsel tenminste als er geen wo3 komt :D

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”