Einde der tijden? Einde van een cyclus als je het mij vraagt. We beginnen gewoon weer aan een nieuw precessie jaar in 2012. Of dat gepaard gaat met allerlei ellende is een beetje onvoorspelbaar. We mogen ons natuurlijk wel druk maken over de explosieve bevolkingsgroei:
1900 --> 1 miljard mensen, Hoea!
2000 --> 6 miljard mensen, tjemig, dat gaat snel...
2010 --> 10 miljard mensen, whoa best veel zeg...
2012 --> 12 miljard mensen, beetje lastig...
Een virus heeft met een hoge bevolkingsdichtheid de beste kans zich te verspreiden. Dat kan dus wel een doemscenario zijn. Afgezien van water en voedsel natuurlijk.
Meteorieten, ijstijden, ompoling, allemaal mogelijkheden waar wel een zekere regelmaat (cyclus) in te vinden is. Uitsterven van diersoorten en plantensoorten. Namelijk een cyclus van 28 miljoen jaar.
(zie ook
http://www.urania.be/sterrenkunde/zonneste...el/grenzen.php)
Ik zou mijn leven er niet naar inrichten, maar beschouw het als een mogelijkheid. Schijnbaar passeren we elke 28 miljoen jaar een kometen wolk (de oortwolk) waardoor er een verhoogde kans is op inslagen. Wij doen er (met de aarde en de rest van ons zonnestelsel) 8 miljoen jaar over om er doorheen te reizen. Op dit moment hebben we al 6 miljoen jaar van de 8 miljoen gehad. De kans dat we geraakt worden wordt dus steeds kleiner maar we hebben mog 2 miljoen jaar te gaan!