Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

Re: De sterrenkennis van de Maya

we zien het van zelf wel allemaal, als er niets gebeurd dan weet ik genoeg, gebeurd er daarentegen wel wat dan ga ik me toch af vragen hoe zij dat wisten, want dan wisten hun dus dingen waar wij nu geen benul van hebben
noortje

als er de wereld wel zou vergaan, dan zou je ni echt er nog over kunnen nadenken :shock:
arjesara

"Dennis discovered a wave pattern in the ordering of the Tarot's trigrams and hexagrams that suggested time could be mapped. One of the oldest "structured abstractions" known, the I Ching has been found scratched on the 6,000 year-old shoulder bone of a sheep. Since the I Ching is particularly concerned with the dynamic relationships and transformations that archetypes undergo, McKenna intuited that the I Ching must also be deeply involved with the nature of time as the necessary condition for the manifestation of archetypes as categories of experience."

Min of meer de eerste alinea van de tweede link. Wie in vredesnaam gelooft deze crackpot. Dit is toch te zot voor woorden.
arjesara

volgens de joden is het trouwens rond het jaar 3000 ofzo. (in ieder geval nog een hele tijd).

Voor de goede orde: 5764 op het moment. :shock:
noortje

een beetje dernaast. Hoe dan ook: ik zal er niet bij zijn :shock:
Boaz

Einde der tijden? Einde van een cyclus als je het mij vraagt. We beginnen gewoon weer aan een nieuw precessie jaar in 2012. Of dat gepaard gaat met allerlei ellende is een beetje onvoorspelbaar. We mogen ons natuurlijk wel druk maken over de explosieve bevolkingsgroei:

1900 --> 1 miljard mensen, Hoea!

2000 --> 6 miljard mensen, tjemig, dat gaat snel...

2010 --> 10 miljard mensen, whoa best veel zeg...

2012 --> 12 miljard mensen, beetje lastig...

Een virus heeft met een hoge bevolkingsdichtheid de beste kans zich te verspreiden. Dat kan dus wel een doemscenario zijn. Afgezien van water en voedsel natuurlijk.

Meteorieten, ijstijden, ompoling, allemaal mogelijkheden waar wel een zekere regelmaat (cyclus) in te vinden is. Uitsterven van diersoorten en plantensoorten. Namelijk een cyclus van 28 miljoen jaar.

(zie ook http://www.urania.be/sterrenkunde/zonneste...el/grenzen.php)

Ik zou mijn leven er niet naar inrichten, maar beschouw het als een mogelijkheid. Schijnbaar passeren we elke 28 miljoen jaar een kometen wolk (de oortwolk) waardoor er een verhoogde kans is op inslagen. Wij doen er (met de aarde en de rest van ons zonnestelsel) 8 miljoen jaar over om er doorheen te reizen. Op dit moment hebben we al 6 miljoen jaar van de 8 miljoen gehad. De kans dat we geraakt worden wordt dus steeds kleiner maar we hebben mog 2 miljoen jaar te gaan! :shock:

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”