Caesium
Artikelen: 0

[scheikunde] de zon

hallo, weet iemand misschien onder welke graden de zon nu ongeveer rond deze tijd staat? (misschien een formule?)

Ik weet dat het eigenlijk niet zo heel veel (in bepaalde opzichten natuurlijk wel) met scheikunde te maken heeft, maar aangezien we 4 leraren hebben voor het vak, en hun alle vier een ander antwoord gaven, ben ik wel eens benieuwd wat jullie zeggen...
Beryllium

Re: [scheikunde] de zon

Hmm, kan je niet een beetje een chemisch tintje aan je vraag geven? Dan past-ie wat beter hier :cry:

Maar goed; wat bedoel je met "graden"? De hoek die de zonnebundel maakt met het aardoppervlak?

Die hoek is (volgens mij) ook seizoensafhankelijk.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Caesium

Beryllium schreef: Maar goed; wat bedoel je met "graden"? De hoek die de zonnebundel maakt met het aardoppervlak?

Die hoek is (volgens mij) ook seizoensafhankelijk.
Die bedoel ik ja, en die is inderdaad ook nog eens seizoensafhankelijk :cry:

Maar weet iemand misschien het ONGEVEER?
Matt

misschien een formule
Ja, die zijn er inderdaad. Zoek ff onder Kepler (Johannes) en zonnecyclus. Kepler heeft een aantal wetten verzonnen waarmee je alles over de baan van planeten t.o.v. een andere planeet kunt berekenen.

En nee, ik ken ze niet uit m'n hoofd, dus kan je over de precieze uitwerking niet verder helpen.

mazzel, matt
Matt

1e hit in google op de vraag: "waar staat de zon?"

http://meteonet.nl/diversen/waarzonmaan.htm

mazzel, matt
Caesium

Bedankt!! :cry:

Terug naar “Huiswerk en Practica”