Ingetje_CF
Artikelen: 0

[scheikunde] portland cement

ik zit op school mijn taken te maken en moet de vraag beantwoorden: wat is portland cement? (samenstelling) ik kan het echt nergens vinden.

kan iemand me vertellen wat dit is en hoe je dit kan oplossen zonder lood en RVS aan te tasten?

ik ben echt :P als iemand me dit uit kan leggen, anders ben ik ;) .

ik hoop op een beetje medewerking...

groeten Ingetje
JeroenCV

Re: [scheikunde] portland cement

Even naar www.google.nl en dit krijg je

portland cement

+385.000 andere resultaten

er staan ook refenties op die pagina....dus daar kan je mee verder zoeken

succes ermee

Jeroen
Ingetje_CF

maar dit is in het engels. en daar kom ik geen wijs uit... maar toch bedankt voor je reactie ;)

groetjes Inge
Beryllium

Als je uit het Engels geen wijs wordt, kan je het volgende eens proberen:

surf naar http://www.enci.nl/, daar vind je een heleboel over cement. Als er niet bij staat wat je zoekt kan je waarschijnlijk ook eenvoudig proberen om medewerkers daar te emailen voor informatie.

Natuurlijk post je eventuele antwoorden van hun zijde ook hier even! Dan hebben anderen er ook weer wat aan ;) ...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Bernhard_CF

En wat dat oplossen betreft: de ENCI site geeft al aan dat cement slecht tegen zuren bestand is!

Lood en roestvaststaal kunnen daarentegen allebei wel goed tegen verdund zwavelzuur, terwijl het beton "bruisend" in oplossing gaat.

Probeer het daarentegen weer niet met zoutzuur, dan gaat ook RVS er aan. Er zijn trouwens ook weer een heleboel typen RVS, maar dat is weer een ander verhaal.

Succes, Bernhard

Terug naar “Huiswerk en Practica”